Vraag

Niveau middelbare

  • 19 February 2021
  • 4 reacties
  • 71 Bekeken

Badge

Heyy, ik ben heel nerveus omdat ik volgende week dinsdag mijn advies gesprek heb voor de middelbare school. Ik heb voor begrijpend lezen een A, voor taal ook maar voor rekenen heb ik een B (van de Cito). De juf heeft gezegd dat ik een goede werkhouding heb. Wat voor een niveau kan ik verwachten? In 2020 had ik Havo/Vwoo niveau. Ik wil heel graag Vwo zodat ik TTO kan gaan doen. Ik ben niet slecht in rekenen maar ik vind redactie sommen best lastig. Kan ik VWO aan en kan ik dat advies misschien krijgen?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hee,

Spannend zeg, ik kan me voorstellen dat je nerveus bent. Welk niveau je ook krijgt, je juf is al positief over je, dus dat kan je alvast in je zak steken. Ik denk dat je toch moet afwachten tot volgende week. Het is moeilijk om voor jou te beoordelen wat voor niveau je krijgt. Ga nergens van uit, dan valt het altijd mee en ben je niet zo teleurgesteld. Je kan natuurlijk ook even met je ouders praten. Zij kennen je beter en kunnen het misschien beter inschatten.

Badge

Hoi hoi 

Die dingen zijn altijd erg spannend. Ik weet nog toen ik het gesprek had. Ik had mijn Cito toets heel slecht gemaakt. Geen idee waarom. Mijn juf vertelde mij Mavo te doen en hooguit havo terwijl ik eigenlijk vwo of zelfs gymnasium wou. Als je het echt graag wilt kun je het sowieso en op de meeste scholen kan je na een jaar heus nog wel een niveau lager dus je kan het altijd proberen! Zorg wel dat je geniet want de middelbare is een enorme ervaring. Wees maar niet zenuwachtig want het is je eigen juf en je ouders zullen er wel bij zijn. En je zit niet meteen vast aan het advies van je juf. Succes 

Badge +1

ik zat op het randje van havo en ben wel naar havo gegaan en dat gaat prima. mijn werkhouding was op vwo niveau, alleen mijn cito van de afgelopen jaren waren echt super slecht mede door dat mijn ouders zijn gescheiden toen ik 6 was en dat heeft heel veel inpekt gehad op mijn dagelijks leven. op mijn laatste cito heb ik juist wel heel goed gescoord en daardoor ben ik toch naar de havo kunnen gaan. ik ben uiteindelijk super blij dat ik toch naar de havo ben gegaan als ik nu verhalen hoor van mijn oude klasgenoten die tl zijn gaan doen. doe vooral wat goed voelt voor jouw als je een vwo advies hebt maar je je niet fijn voelt bij die school dan moet je het niet doen. zo heb ik mijn keuze ook gemaakt. 

Reputatie 5
Badge +6

hoi, rekenen is een vak die je bij veel opleidingen nodig hebt… als je rekent heb je een andere manier van denken en daar heb je blijkbaar veel aan. ik denk dt je wel vwo kan verwachten en dan met een 2de mentor. bij ons op school helpt z’on mentor je met je vakken en helpt je bij lastige situaties die je hebt op school, maar ook thuis zodat je die opleiding kan volgen en succes vol kan afronden.

ergens in Groningen heb je een school waarbij je op je eigen niveau kan werken, misschien is z’on school een optie zodat je op je eigen niveau kan werken. (ik vertel niet welke school omdat dit anders verwijderd kan worden door de kindertelefoonmedewerkers)

hoop dat je hier iets aan hebt...

Reageer