Vraag

nieuwe vrienden maken

  • 21 August 2021
  • 2 reacties
  • 110 Bekeken

Reputatie 7
Badge +14

Heyyy! Ik ben een meisje van 14 en ga volgende week naar de 3e. Ik heb niet echtvrienden en weet niet hoe je nieuwe vrienden moet maken. Hebben jullie misschien tips?? 

x Eenmeisje004


2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Eenmeisje004 

Voor vrienden moet je deels geluk hebben en deels moeite doen. Het ‘geluk’ deel is dat je de juiste mensen moet tegen komen. Het ‘moeite’ deel is dat je die persoon moet tegen komen ;) en dat je een band met die gene moet opbouwen.

Hoe doe je dit nou? Zelf heb ik eerlijk gezegd weinig vrienden, maar wel goede (: Allereerst kan het helpen om veel mensen te zien en spreken. Dus een nieuwe hobby of sport met anderen mensen kan helpen. Maar uiteindelijk komt het vooral neer op met mensen praten en ontdekken wie aardig is en je het goed mee kan vinden. Dan ga je meer tijd besteden met die persoon bijvoorbeeld afspreken, appen of gewoon vaker mee kletsen. Uiteindelijk merk je wel of je bevriend raakt of niet.

Wat op school zou kunnen helpen / leuk zijn is je ‘aansluiten’ bij een vriendengroepje. Maar dat is heel specifiek voor wat je zelf denkt en de groepjes en mensen. Al met al is dat moeilijk in te schatten of je daar iets aan hebt.

Veel succes

Groetjes NV

Reputatie 7
Badge +14

​​​​​​​-Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon-

 

Bedankt!

 

Reageer