Vraag

nieuwe school, nieuwe kinderen, ik ben zo bang en blij

  • 5 September 2023
  • 9 reacties
  • 123 Bekeken

Reputatie 7
Badge +8

Als dit rond 10 uur geplaatst wordt dan duurt het nog een uurtje totdat ik naar mijn eerste dag van mijn nieuwe school ga. Ik ga atheneum doen en ik heb zoveel buikpijn van de nerveusheid. Ik ben in 3 jaar van mavo naar vwo gegaan en ik heb vanbinnen nogsteeds dat dit een te hoog niveau is. Ik hoop echt dat niet alles afschuwelijk gaat zijn en dat het de goede keuze was om naar een nieuwe school te gaan. Ik ken niemand dus ik ga nieuwe vrienden moeten maken. Daar ben ik het meest nerveus over. Ik heb altijd al problemen gehad met vrienden maken. Ik hoop wel dat het makkelijker gaat zijn dan dat mijn brein me laat denken. Ik weet niet of ik nog een jaar zonder vrienden durf. 

Ik ga zo mijn hond uitlaten en dan trek ik mijn nieuwe schoenen aan ben ik klaar om te gaan.

Wens me succes :) 


9 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hey @Lamp.ie!

Ik ga ook naar VWO en het is makkelijker dan je denkt! Er zijn een paar mensen uit mijn klas die komen vanuit havo/gtl en die reden zich prima.  Over vrienden maken, je moet er gewoon bij gaan zitten dus gewoon een leuk en gezellig groepje uit de klas en je daar dan bij zitten. Dan kom je vanzelf wel in een gesprek en sneller dan je het weet hoor je al bij de vriendengroep. Het lukt je wel!

Liefs Caiya

Hoi @Lamp.ie ,

Ik ben benieuwd hoe het ging!

Ik hoop dat vrienden maken lukt, maar als het vandaag nog niet gelukt is, geef de moed niet op. Het kan best een paar dagen of weken duren of misschien wel langer. Doe het op jouw gemak en kijk eerst gewoon rond wie je aardig lijkt.

Hey, good luck! Ik hoop dat je een topdag had, hebt! 😘 

Asky XxX

Reputatie 7
Badge +8

Ik was meteen in slaap gedonderd nadat ik thuis kwam dus daarom de laate reactie. Dit is wat er was gebeurd: 

Ik kon mijn lokaal niet vinden dus liep ik de hele school rond om naar de receptie te komen. Receptie hielp me mn lokaal vinden. Ik kom te laat binnen en was in de war. Ik ging maar ergens alleen zitten want ik voelde me ongemakkelijk. Toen mocht iedereen een beetje bijkletsen en ik had niemand om mee te praten. Na 20 minuten was de "les" voorbij.

Ik wordt door mijn mentor naar de congierge gestuurt voor een kluisjes pas. Congierge stuurt me naar de biebliotheekcaris. Zij vertelt me dat ik 2 weken moet wachten op een pasje. Ik vraag haar over mijn nieuwe laptop en ze stuurt me naar de secretaris. De secretaris stuurt me naar de laptop dokter en die stuurt me naar de laptop bezorg persoon. Ik kwam thuis na een uur. 

Morgen gaan we allemaal naar een klimbos voor een paar uurtjes. Ik hoop dat morgen beter gaat zijn. Ik ga dan wel proberen met wat mensen te praaten. Het was niet leuk maar het kon veel erger

Hey @Lamp.ie !

Ik snap je gevoel! Maar ik toen ik 2x op een andere school kwam ( speciale school en daarna middelbare ) praatte ik ook niet meteen met mensen. Op die speciale school ( beetje vaag, maar als ik er verder op in ga word ik te herkenbaar ) ging het best snel, de 2e dag had ik al met 1 iemand goed contact. Op de middelbare duurde het wel wat langer, maar het is wel gelukt😉. Dat is normaal!  Ik ben zelf best verlegen, dus ik dacht ook dat het me veel moeite zou kosten, maar het viel mee.

 

Ik hoop dat het morgen wel lukt om met iemand te praten, laat het weten🙂

Hoi @Lamp.ie ,

Hoe gaat het nu? Ik ben heel benieuwd!😊

Reputatie 7
Badge +8

@Jesse_6567 het gaat beter maar vind het nogsteeds doods eng. Ik heb al 2 les dagen gehad en dat tripje naar het klimbos. 

Ik vind het nogal veel, en vermoeiend. Ik ga nu naar de derde atheneum maar ik heb nog nooit nask of economie gehad dus ik ken alle stof niet. Ook heb ik nog nooit Duits les gehad. De rest van mijn klasgenoten wel. Het is best intimiderend. 

Ik heb wel al een soort van vrienden. Ik gebruik daarbij de term vrienden erg losjes. Het zijn 5 meisjes uit mijn klas. Ze helpen me met de vakken die ik niet snap en ik zit bij hun in de pauze.  Ze zijn aardig maar ik weet niet of ze allemaal mij zo leuk vinden. Ik praat vooral met 3 van die meisjes. Ik struggle wel heel erg met met hun praten en ik krijg veelste snel het gevoel dat ze me niet mogen. Ik voel me echt een olifant naast hun. Alsof het feit dat ik daar sta eigenlijk niet hoort. 

Het liefst wil ik ontsnappen naar een plek zonder deze veranderingen maar ik weet dat dit me goed gaat doen.. ooit in iedergeval. Ik heb een paar keer gehuild en een paar keer gevloekt en ik heb me niet altijd fijn gevoeld in deze momenten. Ik wil het liefst dat ik me niet zo voel maar het moet nou eenmaal zo gaan zodat het ooit beter komt :) 

Hoi @Lamp.ie ,

Fijn dat je toch wel contact hebt kunnen maken!Zolang zij ook interesse in jou tonen zullen ze het leuk vinden om met je om te gaan.

Begint op jouw nieuwe school economie dan al in de 1e of 2e? Bij mij begint het pas in de 4e.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +8

@Jesse_6567 Ik geloof de tweede. Op mijn oude school was het pas in de derde maar deze de tweede. Dat denk ik omdat niemand mij heeft gecorrigeerd toen ik zei dat mijn oude school dat vorig jaar niet had. Ik heb tot nu toe geen economie lessen gehad maar ik kom er volgende week wel achter. 

Reageer