Skip to main content

Hoii 

Ik ben een meisje van 15 en woon sinds kort in België en moet hier na de kerstvakantie ook naar school toe. Maar ik ben nooit heel erg sociaal geweest ofzo of goed in vrienden maken... Maar nu moet ik naar een hele nieuwe school in een heel nieuw gebied/ land en ik ken niemand en ik vind dat heel eng en ik wil echt niet naar school. Ik heb gelezen dat je in België leerplicht hebt maar geen schoolplicht. Mijn moeder zegt dat ik gewoon moet gaan en gewoon vrienden moet maken en dat ze het zelf ook eng vind voor mij, maar ze snapt mij niet want zij heeft altijd makkelijk vrienden kunnen maken. Mijn stiefvader zegt hetzelfde. Dus ik voel me hier thuis totaal niet begrepen. Ik wil later iets gaan doen (rondreizen met een busje) waar ik zowat geen school voor nodig heb en heb alles al uitgezocht maar mijn moeder vind dat ik nu in de puberteit zit en wel iets anders vind om te doen.

Heeft iemand alsjeblieft tips voor wat meer zelfvertrouwen om naar een nieuwe school te gaan? Want het liefst ga ik echt niet gewoon..

Groetjesss

Ik zal gewoon een keer proberen, als het dan echt niet leuk is kan je met je ouders en/of leerkracht overleggen.

Hoi ik zie al 2 overeenkomsten met je. 1 ik wil ook reizend werk want ik wil reisverslagen maken en 2 ik was ook heel bang en onzeker om naar de andere school te gaan. Slikken, twijfelen vlak bij school ga ik ga ik niet.  En toen kwam ik anderen tegen en ben gewoon meegefietst en ik deed net of k heel zeker van mezelf was ( nope dus). Best moeilijk maar t werkte goed. Ik deed wel vriendelijk maar deed ook net of ik zoeist had van “ wie doet mij wat “. En zo'n school is idd best wennen. deze is bijv veel strenger dan anderen gewend zijn ( ja meneer/nee mevrouw,  u, heel streng op te laat bij 3e keer een middag nakomen, bij sport serieus meedoen of je moet hardlopen of in de hoek staan, best snel strafregels als je iets verknald.) . Maarals je dan van anderen hoort wat daar allemaal gebeurt op school is zo'n strenge niet zo erg nog. En...misschien denk jij nu ook wel van “nou zo streng is mijn nieuwe school nou  ook niet dan valt het vast mee “;)  ik hoop dat je een houding weet te maken en dat het je lukt. Als je de 1e dag maarhebt gehad. En vrienden maken gaat wel heel snel heb k gemerkt dus dat moet goed komen !  Hope u will be happy !
Lieve groetjes Ellen -xxx-

Reageer