Vraag

Niet echt vrienden

  • 10 April 2019
  • 1 reactie
  • 64 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik ben 13 en ik zit een beetje met een probleem.
zoals de titel al zegt, ik heb niet echt vrienden. In de klas is het meestal reuze gezellig en kan ik het met iedereen goed vinden maar in de pauzes weet ik niet waar ik moet zitten. Ik heb een (te) lange tijd bij twee “vriendinnen” gezeten maar daar was ik eigenlijk alleen maar het derde wiel. Nou ben ik gister zomaar bij een groepje van de andere klas gaan zitten, meestal zaten daar ook wel meisjes van mijn klas maar gister niet. Ze leken het niet echt stom te vinden en gingen gewoon door met door instagram scrollen. Ze zaten 6 op hun telefoon. En dat is eigenlijk bij elke leerling zo op mijn school, maar een paar zitten niet achter een schermpje. Maar ik weet dan gewoon echt niet wat ik moet zeggen, en ik zou het ook wel leuk vinden als ik vrienden krijg.
ik heb trouwens wel een goede vriendin maar die is nu het weer warmer is elke pauze aan het voetballen.

1 reactie

Hoi

Tijdens de les is het gezellig, maar gedurende de pauze weet je niet goed met wie je tijd kan doorbrengen. Ik vind dat je alvast goede stappen hebt gezet door bij een ander groepje te gaan zitten. Echter niet gezellig dat ze telkens op hun telefoon bezig waren.

Je huidige methode lijkt me een goede om verder te zetten. Je kan bij een groepje gaan zitten, en nagaan of je de sfeer er fijn vindt. Je zou eventueel ook kunnen overwegen om met je vriendin mee te gaan voetballen. Soms staan er naast het voetbalveld wat mensen te kijken. Wie weet zitten daar gezellige personen tussen 🙂

Groetjes
Kenshin

Reageer