Natuurkunde docent irritatie

  • 9 May 2023
  • 1 reactie
  • 35 Bekeken

Badge

Hey hallo,

Sinds begin dit schooljaar heb ik een natuurkunde docent die zijn lessen heeft afgestemd op hoe het hem het beste uitkomt. Zo is zijn uitleg amper te begrijpen, is hij heel vaag en onduidelijk over wat we moeten leren en kunnen voor een toets, verlaat hij het lokaal onaangekondigd voor een pauze (bij terugkeer hangt er een niet al te frisse rookgeur om hem heen..), en het kan hem niks schelen dat als ik of medestudenten ergens moeite mee hebben, hulp willen. 
 

Zijn manier van uitleggen is zo verwarrend en vaag dat je gewoon niks binnenkrijgt. Tevens behandelt hij stof waarvan je nergens informatie van kunt opzoeken, verzint eigen vragen en zet je aan het werk. 
Bij de laatste toets was hij wederom erg onduidelijk over wat we moesten leren voor de toets. Toen ik het hem vroeg via een berichtje gaf hij me een waslijst aan onderwerpen. Op de toets zelf werd bijna niks gevraagd van wat we geleerd hadden. 
 Hij maakt beloftes en komt ze niet na. Hij gaf aan dat hij ieder leerling zou beoordelen en zo aan zou geven wat zijn zwaktepunten zijn en wij weten waar extra moeten voor moeten studeren.  Nooit gebeurd. 
 

Ten slotte zijn we sinds kort gemengd met zijn mentorklas tijdens de natuurkundelessen. Hoewel hij zijn klas hoogstwaarschijnlijk tijdens de mentoruren extra natuurkunde geeft, krijgen wij amper tot geen normaal les van hem. Aangezien hij een van de weinige natuurkundeleraren op de school is, zie ik ook niet zo snel een vervanger.

Het is heel storend en gaat ten koste van ons.

Ik zou niet weten wat hoe ik hiermee moet omgaan. 
 

Hulp of ideeën zijn welkom :-)
 

 


1 reactie

Als je vind dat de lessen niet okee zijn dan moet je aan de bel trekken op school, want dan ps kan er iets aan gedaan worden…

Je zou kunnen beginnen om met heel de klas een gesprek aan te gaan met hem?

Je eigen mentor vertellen wat er aan de hand is?

Naar de directie vd school?

 

Reageer