naar middelbare school

  • 29 January 2023
  • 5 reacties
  • 87 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Hey,

Ik zit nu in groep 8 en weet al soort van naar welke middelbare school ik wil. Eigenlijk naar een school met een orkest,  want ik wil heel graag in het orkest. Daar wil omdat ik dan het gevoel krijg dat ik er helemaal bij hoor, maar al mijn vrienden en zowat iedereen uit mijn klas wil naar een andere school, en ik wil niet weer helemaal zonder vrienden zitten en dus weet ik niet wat ik moet doen.

Bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie reageren.

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit.


5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @pi.anom ,

 

bdl je echt een school met een muziekopleiding erbij, net zoals er bijvoorbeeld scholen zijn voor dansers, die naast allerlei danslessen ook alle 'verplichte’ vakken worden gegeven?

Als het een gewone middelbare school is, weet ik niet of er veel met een echt orkest zijn. Misschien kun je naar een gewone middelbare, waar je vrienden ook naartoe gaan en dan buiten school in een orkest spelen?

Btw moet het een echt orkest zijn of is een drumband of een andere muziekgroep ook goed?

Welk instrument speel je?

 

Als er wel zo'n speciale school is en je vindt die leuker, dan maak je daar vast ook wel nieuwe vrienden en je oude vrienden kun je natuurlijk altijd nog zien en afspreken na school.

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 4
Badge +1

Hey,

de school waar ik heen wil is een school met een echt orkest maar de text is aangepast door de kindertelefoon.(niet dat ik nu boos ben op de kindertelefoon ofzo)

Ik speel hobo, Ik Ik zit ook al in een ander jeugdorkest.

 

Reputatie 5
Badge +4

je kan het best naar die muziekschool want daar zijn veel mensen die dezelfde passie hebben en krijg je ook snel weer vrienden als je je zelverzekerd neerzet (wat ik niet heb gedaan en nu het doelwit van iedereen ben)

groetjes van mij

Lieve meid. kies voor zo’n school als je 'm vind, want zoals @anoniempjehoi123  al zegt, je maakt daar vlot genoeg vrienden en je zit ook nog eens op de school van je dromen. Met alle liefde voor al mijn vrienden/innen maar ik ga geen school kiezen voor hun, maar voor mezelf. Dus ik zou zeggen, doen! :)

Sjammetje xxxx

Reputatie 1
Badge

Je kan natuurlijk naar een school gaan met een orkest want je maakt toch heel veel nieuwe vrienden of je kan ook apart naar een orkest maar ik snap je wel

 

 

 

Reageer