Vraag

Motivatie voor school

  • 4 November 2021
  • 1 reactie
  • 54 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hiii, 

ik ben 16 en zit nu in 4havo maar ik ben echt zo klaar met school.. Ik ga liever werken of gewoon wat nuttigs doen. Ik ga wel gewoon naar school maar soms heb ik bijvoorbeeld maar 1 les en da  4 vrije werk uren dan ga ik meestal gewoon niet want daar heb ik niks aan. nu gaat mijn school zeiken dat ik naar leerplicht moet enzo maar ik heb letterlijk 3 lessen gemist verder alleen maar vrije werk uren. echt gezeik dus, kan niet wachten tot ik klaar ben met de havo en een leuke studie kan gaan doen waar ik wel wat aan heb

maar een ander probleem is dat ik me echt  niet goed kan concentreren als ik bijvoorbeeld moet leren of opdrachten moet maken. Het plannen gaat heel goed maar de uitvoering vaak wat minder. ik raak gewoon heel snel afgeleid, niet perse door vrienden of mijn telefoon maar gewoon door de kleinste dingen… echt heel irritant en niet handig want dit is een belangrijk jaar. heft iemand hier ook last van? en wat helpt jullie om je beter te concentreren? 

xxx


1 reactie

Je kunt rustig muziek luisteren, niet perse met tekst. 

Je kunt de app forest gebruiken: helpt je concentreren

Werk in kleine blokjes

En vergeet jezelf niet te belonen 

Sport is altijd super goed want dat helpt je hoofd leeg te maken. 

 

Concentreren is niet altijd makkeljkk maar kjjk vooral naar je doel en naar het feit dat je hoe sneller je klaar bent hoe sneller je kan doen wat je wilt

 

Reageer