Vraag

motivatie voor huiswerk maken ver te zoeken

  • 5 October 2021
  • 1 reactie
  • 28 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal,

ik zit in de brugklas en moet best veel huiswerk maken omdat ik niks in de les afkrijg. Alleen als ik thuis ben en denk ok, ik ga huiswerk mak2n, denk ik van: ik doe wel ff 1 leveltje van dit spel. Als ik eenmaal bezig ben, lukt het me nauwelijks om te stoppen. Dan denkt ik van, nou ja, nog 1 leveltje dan stop ik. Zo gaat dat een tijdje door. Als ik aan m'n huiswerk ga beginnen wordt ik na 5 min. ofzo weer afgeleid door bijvoorbeeld iets op m'n laptop. Het duurt dus heel lang tot ik m'n huiswerk af heb. Tijdens de lessen die we online moeten maken in de klas, speel ik minecraft, maar ik luister wel naar de uitleg enzo. Dat kan prima tegelijk.

 

Heeft iemand tips?!


1 reactie

Reputatie 1
Badge

Halo Ikke13 

Dat is inderdaad  erg lastig hier een paar tips waar je hopelijk wat mee kan🙂

tip1: leg je telefoon beneden of als je hem nodig hebt tijdens huiswerk zet hem dan op stil

tip2: probeer zo minmogelijk prikkels binnen te krijgen dat doe door bijv: een opgeruimde kamer hebt of een opgeruimd netjes beuro (als je namelijk begint te werken in de rommel is het lastiger om te concentreren )

tip3: download zo minmogelijk games op je laptop/ipad 

tip4: probeer voor je zelf te zeggen oke ik ga nu eerst 10 minuutjes aan dit vak werken (je kunt een timer zetten als je dan fijn vindt) en dan even 5 minuutjes gamens en dsn na die 5 minuutjes weer 10 minuutjes meer werken dus 20 minuutjes werken en dat steeds zo door tot dat je het vak afhebt 🙃

ik hoop dat het een beetje duidelijk is voor jou 

ik heb geprobeerd zo goed mogelijk uittelggen ecsuus als dat niet gelukt is 😢

ik hoop dat je er wat aan hebt en dat je gaat proberen en dat je het wellicht gaat helpen 

groetjes 👋🏻👋🏻👋🏻

Reageer