Vraag

motivatie tips

  • 28 January 2021
  • 8 reacties
  • 124 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

hi net zoals iedereen heb ik nu thuisschool, ik zit in de 2de en sta goed voor al mijn vakken maar de laatste tijd gaan mijn cijfers wel ietsje achteruit. ik vergeet vaak om mijn huiswerk te maken en het lukt me niet om op te letten tijdens mijn online lessen. Ik lever veel dingen vaak te laat in omdat ik gewoon geen zin heb om te doen. Heeft iemand tips om weer motivatie te krijgen om  echt aan school te werken?!

dat zou erg fijn zijn groetjes sillie78 <3

 


8 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Sillie,

ja, ik heb hier ook vaak last van. Wat ik vaak doe als iets even niet lukt is gewoon een pauze nemen. Het kan zijn dat je te lang achter je laptop hebt gezeten en je hoofd gewoon moe is. Ga een rondje lopen of doe iets waar je zin in hebt. Maar ga daarna wel weer aan het werk. 

Het is slim als je een dagplanning maakt, kijk wanneer jij denkt dat je het best aan je huiswerk kan werken, is dat s’ochtends, of juist in de middag of na het avondeten. Neem jezelf voor om dan telkens een halfuur gericht aan iets te werken, het hoeft niet af te zijn, zolang je er maar geconcentreerd aan gewerkt hebt. Zoals ik al zei is het dan goed om een pauze te nemen. Doe dit een paar keer (2 uur huiswerk per dag is genoeg) en dan kan je daarna gewoon weer doen waar je zin in hebt.

Tijdens online lessen opletten is ook gewoon moeilijk. Er is zoveel afleiding (vind ik). Wat hier goed bij helpt is gewoon al je andere tabbladen wegklikken, ruim je bureau op en ga rechtop zitten. Mij helpt het goed om gewoon aantekeningen te maken tijdens de les. Steekwoorden zijn ook goed. Zo let je goed op en onthoudt je het belangrijkste. Soms is het moeilijk bij te houden, maar daar gaat het niet om! Zolang je oplet is het goed.

Als je geen zin hebt om aan iets te werken moet je proberen er iets leuks van te maken. Moet je een project doen? Maak er iets creatiefs van zoals een strip (licht eraan wat de opdracht is). Moet je woordjes leren? Schrijf ze op kaartjes en doe met je vader/moeder/broertje/zus/weetikveelwie een wedstrijdje wie het eerst het woord weet (degene die de meeste woordjes wist wint). Zo kan ik wel doorgaan.

En probeer te plannen! Dat is in het begin wat lastig maar hoe meer je het doet hoe beter je erin wordt. Begin optijd, als je echt geen zin hebt gun jezelf dan een beloning als je klaar bent (filmpje kijken/spelletje spelen/iets wat jij leuk vindt).

Ik hoop dat je hier wat aan had!

 

Groetjes,

Paardebloem 

Reputatie 4
Badge +3

bedankt voor de goede tips!!

ik ga het proberen, groetjes sillie78:black_heart:

Reputatie 3
Badge +3

Ik ken dat ook wel je kan

Je zelf punten geven elke keer als je een opdracht maakt en na 10 of meer ga je met je vrienden  chillen 

Reputatie 4
Badge +3

bedankt ik ga het proberen en veel liefs naar jou.  

:heart::heart::heart:

Reputatie 4
Badge +3

Ik ken dat ook wel je kan

Je zelf punten geven elke keer als je een opdracht maakt en na 10 of meer ga je met je vrienden  chillen 

sorry dat ik met mijn depressie nog steeds dit soort vragen ga stellen terwijl jij echt heftige problemen hebt en nu zit ik weer je helemaal vol te spammen (sorry daarvoor). Ik verwacht niet van je dat je naar me gaat luisteren maar ik hoop alsnog met heel mijn hart dat het goed komt

Reputatie 4
Badge +3

en sorry dat ik een ander onderwerp begin bij deze topic ik weet dat dat niet mag sorry ik had ff niet op gelet waar ik dit bericht had getypt sorry

Reputatie 3
Badge +3

Ik ken dat ook wel je kan

Je zelf punten geven elke keer als je een opdracht maakt en na 10 of meer ga je met je vrienden  chillen 

sorry dat ik met mijn depressie nog steeds dit soort vragen ga stellen terwijl jij echt heftige problemen hebt en nu zit ik weer je helemaal vol te spammen (sorry daarvoor). Ik verwacht niet van je dat je naar me gaat luisteren maar ik hoop alsnog met heel mijn hart dat het goed komt

Je mach me wel vol spammen 

 

En ik probeer te luisteren ik doe echt me best

 

Ik hoop ook dat het ook met jou goed komt 

 

En vraag wat je vragen wil 

 

Maak je maar niet teveel zorgen over mij Oke 

 

Je kan me echt alles vragen❤❤❤❤

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Sillie,

sorry dat ik met mijn depressie nog steeds dit soort vragen ga stellen terwijl jij echt heftige problemen hebt en nu zit ik weer je helemaal vol te spammen (sorry daarvoor). Ik verwacht niet van je dat je naar me gaat luisteren maar ik hoop alsnog met heel mijn hart dat het goed komt

Ik snap natuurlijk heel goed dat jij je bezwaard voelt omdat je met zulke suffe probleempjes op het forum komt zitten zeuren, terwijl anderen voor hun leven vechten. Maar ik moet dit echt even zeggen.

Ten eerste zijn probleempjes echt niet suf. Ik bedoel, een depressie is best wat. Kijk naar mij, mijn enige problemen zijn dat ik geen bijbaantje kan vinden en dat ik ban ben voor de jongeren in mijn wijk. Dat zijn pas suffe problemen, maar toch zet ik ze op het forum. Met de kindertelefoon kan je over ALLES praten, dat is echt waar zij voor staan. Voel je niet bezwaard dat anderen grotere problemen hebben, zij zijn toch ook hier op het forum?

Bovendien is het forum tweezijdig, je kan vragen en antwoorden. Door het vragen worden je problemen opgelost. Door het antwoorden los je andermans problemen op. Dit geeft ook weer een goed gevoel. Ikzelf voel me altijd weer wat beter als ik iemand heb (proberen) geholpen. Anderen voelen zich ook beter als ze iemand geholpen hebben. Dus technisch gezien help jij anderen door om hulp te vragen:wink: .

En ik weet dat ik nu offtopic ben gegaan maar dit moest ik even zeggen. Sorry kindertelefoon!

 

Groetjes,

Paardebloem

Reageer