Vraag

Morgen wiskunde proefwerk, nachtje doorhalen of vroeg opstaan?

  • 31 January 2022
  • 5 reacties
  • 170 Bekeken

Badge

Hoihoi,

ik zou je dankbaar zijn als je zou willen reageren. 

Ik zit in 2 gymnasium, ik sta momenteel 4 onvoldoendes, een daarvan is wiskunde. Ik heb morgen een toets over 2 hoofdstukken. Zal ik een nachtje doorhalen of moet ik vroeg gaan opstaan. Ik MOET die toets morgen halen, er hangt zoveel vanaf. Ik moet dan van al mijn sporten af, mag dan niet meer afspreken en mijn tel word dan afgepakt. HELPP


5 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Ik zou savonds een uur leren en dan sochtend een uurvroeger opstaan om te herhalen. Slaap is belangrijk zeker als je een toets hebt, dan kan je beter onthouden heb ik ooit gehoord. Veel succes met die toets! Ik hoop dat je die haalt!

Het beste kun je de leerstof opdelen in stukken, dat je leert per paragraaf of hoofdstuk. Ik zou zelf nachtje doorhalen want eerder opstaan zou mij denk niet lukken. Het is wel belangrijk dat je genoeg slaapt anders ben je vermoeid en heb je minder concentratie.

Heb je al met je wiskunde docent of mentor besproken dat je onvoldoendes staat? Zij kunnen dan met je meekijken ook hoe je kunt leren en de stof begrijpen. succes met je toets

Reputatie 5
Badge +2

Ik ben nu ietwat laat, maar toch… 

Ik zou eventjes in de nacht doorleren, maar niet te laat. ‘s Ochtends kun. je dan nog wat herhalen.

 

Oh ja en laat ik ook even 3 wiskunde tips geven (die voor mij goed werken) :

• Het is heel belangrijk dat je het huiswerk goed bijhoudt en nakijkt.

• In plaats van formules in je hoofd stampen, probeer ze toe te passen met wat oefensommen. Als je ze in je hoofd hebt maar ze niet begrijpt, heb je er niet veel aan.

• Als je iets niet snapt, vraag op tijd hulp aan de leraar. 

 

Groetjes, ThatGalacticRobot

Reputatie 7
Badge +9

Hey! Ik ben laat, maar ja.

Mag ik je vragen hoe je toets is gegaan?

En een aantal tips: leer hoe je moet plannen en hou je ook werkelijk aan die planning. Slaap is heel belangrijk voor het leren, dus slaap goed. Tuurlijk kan je een beetje extra leren maar ik raad je ten zeerste om dat zo min mogelijk te doen.

 

Voor wiskunde kun je het beste toepassen, dus opdrachten maken enz. Je kan het nakijken door te vergelijken met je vriend(inn)en.

Badge

Hey! Ik ben laat, maar ja.

Mag ik je vragen hoe je toets is gegaan?

En een aantal tips: leer hoe je moet plannen en hou je ook werkelijk aan die planning. Slaap is heel belangrijk voor het leren, dus slaap goed. Tuurlijk kan je een beetje extra leren maar ik raad je ten zeerste om dat zo min mogelijk te doen.

 

Voor wiskunde kun je het beste toepassen, dus opdrachten maken enz. Je kan het nakijken door te vergelijken met je vriend(inn)en.

Hoihoi

Ik heb gister nog tot laat geleerd, toen ik de d toets na een paar uur leren had gemaakt, was alles out. Toen ben ik gestopt. Ik heb waarschijnlijk een 1 omdat ik bijna niks heb ingevuld. Ik mag weer een maand niks doen.  Ik kan wel  janken ;(((

Reageer