Vraag

mogen me ouders bepalen of ik havo nog een keer moet doen

  • 17 March 2021
  • 5 reacties
  • 55 Bekeken

Haii ik ben een jongen van 14 jaar en sta nu echt heel veel tekorten. En ik vraag me af of als ik dit jaar niet haal van havo naar mavo kan gaan ipv nog een x havo 2 doen. En of ik dat zelf mag bepalen of me ouders dat moeten doen??


5 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Volgens mij kan je dan naar mavo, en ja, je ouders kunnen kiezen wat ze voor jou willen...

Volgens mij kan je dan naar mavo, en ja, je ouders kunnen kiezen wat ze voor jou willen...

Ooofff dan gaat dat betekenen dat ik nog een x havo moet doen als ik het niet haal✋😭

Reputatie 5
Badge +6

Je kan het er ook even met hen er over praten, en zeggen dat je dan liever mavo wilt....

Heey J3ss3,

Je kunt inderdaad als je havo dit jaar niet haalt, mavo gaan doen. Je kunt ook nog een keer dit jaar overdoen op de havo. Je ouders mogen hierin mee bepalen, maar dit bepalen niet alleen je ouders.

Je mentor en eventueel een decaan of teamleider zijn hierbij ook betrokken. Het is niet een keuze van je ouders, maar ook van jou en van school. Je zult hierover met elkaar in gesprek moeten gaan. 

Als jij graag naar mavo wilt, zou ik dat je mentor en met je ouders bespreken. Tegen je zin in een jaar overdoen zal ook niet veel nut hebben voor jou. 

Dus probeer dit met je mentor en je ouders te bespreken. En het is niet een keuze die jouw ouders zomaar even alleen mogen maken. Geef goed en duidelijk aan wat jij wilt, het gaat tenslotte om jou!

Groetjes,

Simply Me

Badge

Hey J3ss3!

Je kan van Havo naar mavo, wat misschien beter kan zijn voor je als havo te hoog/moeilijk is voor je, maar de keuze ligt dus aan jou. Je ouders kunnen en mogen hierin meebepalen, maar het is niet hun keuze en toekomst. Het is jouw toekomst, je kan altijd nog nadat je mavo hebt gedaan weer naar havo :) maar zoals ik al zei, keuze ligt aan jou! Ik zou zeker met je ouders hierover praten en/of miscchien met je mentor.

 

Hopelijk is heb je hier wat aangehad en hopelijk heb je een keuze gemaakt :)

Succes <3

Reageer