Vraag

moet ik school volhouden?

  • 21 January 2023
  • 2 reacties
  • 20 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik heb geen motivatie meer voor school. Moet ik het laten en m’n dromen achterna gaan of moet ik volhouden? 

ik zit in 3vwo en het klinkt echt irritant mr ik hoef gwn niet veel te doen om een voldoende te halen. Mijn ouders verwachten meer van me dan “gewoon een voldoende”. Dat hebben ze letterlijk zo gezegd. Ik zie mezelf nog wel later iets doen met fysio/sportarts. Maar dan moet ik wel eerst havo of vwo afmaken en dan nog studeren.

Ik dans nu ong 13 uur per week en k heb ook nog een sociaal leven en k wil uitgaan enzo. School is gewoon op de achtergrond gekomen maar ik ben bang dat ik spijt krijg als ik het helemaal verwaarloos snap je. Maar ik heb gewoon alleen maar geluk in alles daarbuiten. Op school voel ik met altijd kut. Als ik dans leef ik weer helemaal op, ik wil misschien een dansopleiding doen maar daar is het heel moeilijk je beroep van te maken en je kan het ook niet eindeloos volhouden. 
 Wat moet ik doen? 


2 reacties

Hi. Wat als je dit ook zo met je ouders zou bespreken? Misschien kun je ergens wel een mix vinden. Talent class ofzo. Dat je tijd maakt voor je dans én ook school. En zou het je helpen om havo te gaan doen? Iets minder stress en meer tijd voor je talent? Ik weet niet ik denk ook maar hardop 😊

Heb je dit al met je mentor besproken?

Sjammetje xxxxx

Reputatie 7
Badge +15

Tja… lastig… ikzelf heb eigelijk altijd meegekregen; „ doe op school wat je kunt, als je gymnasium kan, maar kapster wil worden, ga dan niet naar de mavo omdat je toch kapster wil worden, ga dan naar het gymnasium, dan kan ke alrijd bog kapster worden…“ 

 

dus..ja dat zou mijn tip aan jou zijn… maar een voldoende is toch ggwn ook prima, het hoeft toch niet altijde een 9 te zijn?! 
 

Mij_Niet_Gezien 

 

ps, het is ook belangrijk om gwn leuke dingen te doen als zitgaan… *uitgaan….. dus doe dat ook, en cool dat je zoveel danst, maar heb niet te hoge vwrwachtingen van jezelf! 

Reageer