Vraag

Moet ik een snitch zijn?

  • 3 December 2020
  • 2 reacties
  • 98 Bekeken

Badge

Ik zit momenteel in TV3A (nuttig voor later). Wij hebben een paar weken geleden een wiskunde proefwerk gedaan maar omdat er in mijn klas veel mensen positief getest waren moesten er een paar de toets nog inhalen, ze zouden hem eigenlijk vandaag inhalen maar ongeveer een uurtje voor de les had onze docent een berichtje gestuurd in teams dat ze de toets vandaag niet in kunnen halen en dat ze de rede nog niet kan zeggen. Het bleek dus dat 2 meisjes uit V3A en V3B foto's van de toets gemaakt hadden en de docenten erachter zijn gekomen (een ervan praatte erover tijdens de wiskunde les) nu moet heel (T)V3 de toets opnieuw doen (en ik had net vrede met mijn 5.6). Toen ik terug naar huis fietste met een vriend reed er een vriendin van hem mee, zij had de schuld gekregen maar de docenten geloven het niet omdat het 2 tegen 1 is. Dat meisje zal nu waarschijnlijk geschorst worden terwijl ze niks deed, ze vertelde me de namen van de meisjes die het echt gedaan hebben. Nu vraag ik me af of ik het wel of niet tegen een docent moet zeggen (de docent waartegen ik het wil zeggen is haar wiskunde docent en kent mijn vader persoonlijk dus misschien geloofd ie me). als ik het doe zorg ik ervoor dat iemand die niks deed niet geschorst wordt maar dan wordt ik ook als snitch beschouwd door veel mensen. Help?


2 reacties

Hallo oemgeld :)

Ik zou niet snitchen, je bent niet verantwoordelijk voor anderen. 

-TheMightySlayer <3

heee

misschien kan je het ook zeggen tegen de wiskunde docent of je vader dat zij het niet was maar iemand anders zonder meteen te hoeven zeggen wie het wel was.

het zou oprecht triest zijn als dat meisje wordt geschorst zonder dat ze wat heeft gedaan.

xx

Reageer