Skip to main content

Heyy! Ik ga bijna naar de brugklas alleen vindt het nog moeilijk om vrienden te maken heeft iemand tips? (:

Heyy

Tips tips.... Dat soort dingen lopen eigenlijk vanzelf. Ik heb sinds afgelopen schooljaar ook een nieuwe klas. Ik dacht dat ik geen vrienden zou maken en nu heb ik er toch. 

Iedereen zit in een nieuwe klas, het is een beetje nieuw voor iedereen. Dingen zoals vrienden maken loopt wel vanzelf hoor. Zorg gewoon dat je goed inmengt in de eerste week. Als je na de eerste maand probeert in te mengen wordt dat veel moeilijker omdat iedereen elkaar dan al kent. Praat gewoon met iemand die er aardig uitziet en dat lukt wel!

Groetjs

Hoi, ik heb ook nog een tip:

toen ik net naar de brugklas ging (ga nu naar de 2e) was ik best onzeker en verlegen, ik was namelijk de enige van mijn school die naar deze school ging.

Mijn tip is dat je niet in je uppie ergens achterin de klas gaat zitten, nee, je moet naast het eerste het beste persoon dat er aardig uitziet gaan zitten.

Dat is wat ik mezelf voornam, ik ging naast een meisje zitten (huuh dat vond ik eng😅) en sindsdien is zij mijn beste vriendin.

En wat Kaas123 zegt klopt helemaal. Het komt vanzelf wel.

Groetjes Paardebloem

Heyy

Tips tips.... Dat soort dingen lopen eigenlijk vanzelf. Ik heb sinds afgelopen schooljaar ook een nieuwe klas. Ik dacht dat ik geen vrienden zou maken en nu heb ik er toch. 

Iedereen zit in een nieuwe klas, het is een beetje nieuw voor iedereen. Dingen zoals vrienden maken loopt wel vanzelf hoor. Zorg gewoon dat je goed inmengt in de eerste week. Als je na de eerste maand probeert in te mengen wordt dat veel moeilijker omdat iedereen elkaar dan al kent. Praat gewoon met iemand die er aardig uitziet en dat lukt wel!

Groetjs

Dankje :) 

Hoi, ik heb ook nog een tip:

toen ik net naar de brugklas ging (ga nu naar de 2e) was ik best onzeker en verlegen, ik was namelijk de enige van mijn school die naar deze school ging.

Mijn tip is dat je niet in je uppie ergens achterin de klas gaat zitten, nee, je moet naast het eerste het beste persoon dat er aardig uitziet gaan zitten.

Dat is wat ik mezelf voornam, ik ging naast een meisje zitten (huuh dat vond ik eng😅) en sindsdien is zij mijn beste vriendin.

En wat Kaas123 zegt klopt helemaal. Het komt vanzelf wel.

Groetjes Paardebloem

Bedankt!

Heyy @A_non_iem ,

Wat lastig voor je. Ik zit zelf op een speciale school. Dus, daar is het denk ik wat anders. Maar, ik heb in het tijdschrift Tina gelezen, dat je; als er iemand alleen zit; bij did gene kunt gaan zitten, en kunt gaan vragen, hoe diegene heet, of hoe z’n dag was. (Dit werkt overigens bij mij op school ook zo:).) Jr kunt ook vragen, wat zijn hobby’s zijn. En, je start dan een gesprek.

Wat ook heel goed kan werken, is iemand een complimentje geven. Van:”Oh! Wat zit je haar leuk! Of:”Wat heb je mooie schoenen aan!” Dat maakt een anders dag beter, en jouw dag ook! 

Ik wil wel, dat je weer, dat je oké bent.

xxx

@Snoepbanaantje 

Reageer