Moeite met school en alles

  • 29 September 2020
  • 4 reacties
  • 61 Bekeken

Badge

Hey ik ben een meisje van 12 en heb moeite met school ik ben net naar de brugklas en heb op de bassischool heel veel fake friends gehad dus ik wou een hele nieuwe start met echte vrienden dus ik ging naast meisjes zitten die me aardig leken daar werd ik bevriend mee alleen toch voelde me ik niet fijn ze liepen vaak weg zonder mij en praten achter me rug om over mij en ik denk aan zelfmoord ik heb zelfs een poging gedaan maar toch hielt iets me tegen soms wil ik mezelf echt wat aandoen en mijn zorgen laten gaan help Mee

:( L

 

tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 10: plaats op het forum geen triggerende content 


4 reacties

Hey eenmeisjex,

Wat vervelend allemaal voor je. Het is lastig dat je fake vrienden hebt gehad op de basisschool en nu moeilijk is om vrienden te maken op
de middelbare als hun zo stom doen.

Heb je nu helemaal geen vriendinnen of misschien 1of 2 mensen?

Ik vind het vervelend voor je dat je aan zelfmoord denkt. Niemand is het waard om zo alleen te sterven. Er zijn mensen die je willen helpen!

Je kan bijvoorbeeld contact opnemen met 113 via de chat www.113.nl of bellen via 0800-0113, dat is allebei gratis en anoniem. Daar zijn mensen je willen luisteren naar je verhalen en kunnen helpen. Ook kan je bij 113 een online therapie doen, waarin je een aantal sessies hebt met een vaste psycholoog. Dat zou ik je echt willen aanraden. Het is btw ook gratis die therapie.

Voor jezelf kan het helpen als je je gedachten en gevoelens een plekje geeft, bijvoorbeeld door er met iemand over te praten die je vertrouwt. Of je kan voor jezelf wat dingetjes op schrijven die je moeilijk vind of die niet goed gingen die dag. Als je dat doet leer je om er mee om te gaan en voor dat moment kun je het even loslaten. Het zal dan ook niet de hele tijd in je hoofd zitten.

Weten je ouders/verzorgers ervan? Misschien is het ook goed om hetmet hun erover te hebben, zij kennen jou het beste en willen je vast helpen.

Veel sterkte en succes!

Xx Simply Me

Als aanvulling op mijn eerdere bericht:

Je kan natuurlijk ook altijd chatten of bellen met de kinderen telefoon via www.kindertelefoon.nl/chat of via 0800-0432. Dat is ook gratis en anoniem. Die mensen zijn er ook om naar je verhaal te luisteren en met je mee te denken!

Xx Simply Me

Badge

hey, ik heb ook veel gezeik met vrienden enz maar het ding is dus dat het altijd wel ff k*t voelt en soms gaat het dus ook zo ver maar vaak kom je er echt wel over heen en ze zeggen toch altijd wel dat je beter af bent alleen wat soms heel naar kan voelen maar vaak besef je daarna dat het niet jou fout was en dat zij gwn een domme fout hebben gemaakt

Reputatie 7
Badge +15

Ha, kweet hoe moelijk de brugklas kan zijn….

 

ik ben iemand zie zichzelf prima kan redden, en 2 vrienen heeft, T. En B. T is een meisje B een jongen, 

 

dus ik zit nu in de pauze gwn ff alleen. Lenker rustig ;) 

 

sommige mensen hebben dat niet , en hebben ech ( veel ) vrienden nodig, maar jij hoeft niet altijd vrienden te zoeken, als mensen echt aardig vinden, komen ze ook gewoon aan jou, en een meisje dat zomaar achter je rug om praat, dan beschouw ik niet als een goeie vriendin...... Wees gewoon jezelfDan komt alles goed!!! Maak je daar niet druk om!!! Lieve groetjes

 

Mij_Niet_Gezien 

 

 

Reageer