Skip to main content
Vraag

moeilijk huiswerk beginnen

Forum|alt.badge.img

hallo, ik zit nu in de 1ste van vwo en steeds als ik huiswerk probeer te maken, doe ik steeds iets anders. ik hoop op reacties, want op internet krijg ik nooit goede antwoorden.

alvast bedankt!

Tekst is aangepast door de Kindertelefoon ivm privacy

10 reacties

Amaraaatjeee
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • 9 reacties
  • 29 januari 2025

Heyyy,

Heel herkenbaar dit! Dit had/heb ik ook. Het licht eraan wΓ‘t je dan precies gaat doen, dan kun je daar iets aan veranderen. Bijv als je dan op je telefoon gaat, dan kun je een stand instellen voor huiswerk. Dan ga je naar instellingen, en zoek je "standen" op, en klik je op "een stand toevoegen" ofzo. Dan maak je er een aan voor je huiswerk, en dan kun je apps weghalen ofzo (bij mij worden ze dan grijs) en dan kun je daar niet op klikken. Ik hoop dat je hier iets aan hebt, laat het weten!

Groetjes Amara

Forum|alt.badge.img

heyy ​@Amaraaatjeee , bedankt voor de reactie dat als eerst.

ik heb wel wat aan je reactie, maar ik heb mijn telefoon nooit bij me tijdens het huiswerk maken. ik heb altijd mijn laptop bij me, omdat alle programma's op mijn laptop staan die ik nodig heb voor school. 

weet jij of er ook zo'n stand is voor op de laptop?

alvast bedankt

groetjes,

L.

Amaraaatjeee
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • 9 reacties
  • 29 januari 2025

Hey ​@henkinsupercharger ,

​​​Dat weet ik eigenlijk niet. Je kunt wel gewoon alle tabbladen sluiten die niet met schoolwerk te maken hebben, maar ik weet uit eigen ervaring dat dat niet altijd helpt hahaπŸ˜‰.  Of er op je laptop ook zo'n instelling is weet ik dus niet, maar ik heb wel een ander trucje voor mezelf, de naam weet ik niet meer. Dan zet je een timer aan van rond 20 minuten, moet je even kijken wat je zelf fijn vind. Die 20 minuten ga je dan volop studeren, en daarna zet je een timer van 5 tot 10 minuutjes. Dan heb je een pauze en kun je even eten, tekenen, film kijken, gamen, etc. Daarna kun je weer volop studeren en dit herhaal je dan totdat je gewoon klaar bent. Voor mij werkt dit meestal wel, misschien ook iets voor jou om uit te proberen?

Succes, ik hoop dat dit werkt, laat het weten.

Groetjes, Amara

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 78 reacties
  • 3 februari 2025

Ook als je afgeleid raakt moet je in ieder geval eerst iets doen, bijvoorbeeld schrift open leggen en iets opschrijven β€˜vraag 1) ofzo, dan heb je drempel 1 al gehad.

en je mobiel uitzetten.

en als je echt heel veel afgeleid bent zot je niet op het goede niveau. 

Forum|alt.badge.img

hey ​@Amaraaatjeee,

heel erg bedankt voor je tip <3 het werkt en ik zet nu regelmatig timers. ik ben nu meer geconcentreerd bezig, maar als ik niet aan het bellen ben, voel ik me eenzaam/niet aangestuurd om huiswerk te maken. is dat normaal?

groetjes, 

L.

Amaraaatjeee
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • 9 reacties
  • 6 februari 2025

Hallo ​@henkinsupercharger, wat bedoel je met bellen? Misschien kan ik je dan wat gerichter helpen😊

Forum|alt.badge.img

hey ​@Amaraaatjeee, ik bedoel dat als ik huiswerk maak, ik dan meestal bel met een klasgenoot die ook huiswerk aan het maken is. ik voel dan ook echt dat ik ook huiswerk moet maken en ehm ja. dat is het eigenijk, maar ja als ik niet aan het bellen ben, ga ik ook meer andere dingen doen.

• Net nieuw
  • 2 reacties
  • 6 februari 2025

Heyy, ​@henkinsupercharger 

ik weet niet wat voor laptop je hebt, maar ik weet wel dat je op een chromebook een 'focus' mode hebt. Die zet je dan aan en je stelt een tijd in (bijvoorbeeld 30 minuten) dan krijg je voor die tijd geen meldingen enzo als je dan snel alle andere tabbladen weg klikt dan moet het goed komen!

Een ander iets wat je kan gebruiken is, als je iedere keer dat je iets doet denkt: 'Nu ik toch bezig ben laat ik ook dit maar eens doen'.  Als je dit bijvoorbeeld gebruikt bij de tafel afruimen: 'Nu heb ik de pannen toch al op het aanrecht gezet, laat ik ze meteen in de vaatwasser stoppen'.  Dit kan je dan ook doen met je huiswerk, 'ik zit nu toch al aan tafel en ik heb m'n laptop al open, laat ik nog maar ff wiskunde doen'. 

Ik gebruik dit altijd en het helpt bij mij heel goed. 

Hopelijk kun je er iets mee!!

Groetjesss

Amaraaatjeee
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • 9 reacties
  • 7 februari 2025

Hallo ​@henkinsupercharger,

Ooo, dat bedoelde je met bellen haha

Zelf bel ik normaal nooit, alleen als we bijvoorbeeld een presentatie moeten maken, maar ik snap heel goed hoe je je voelt. Je zou ook bijvoorbeeld een weddenschap met je ouders kunnen afsluiten, als je je huiswerk maakt, dan mag je dit, of dat. Maar er zijn ouders (ook de mijne) die daar niet aan meedoen, dus dat moet je even vragen. En zoals ik eerder ook al zei, je zou natuurlijk ook gewoon weer dat trucje van die timer kunnen proberen. En je zou ook kunnen proberen wat ​@Hii zegt, dat werkt bij mij ook altijd. 

Hoop dat het helpt,

Groetjes Amara

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+3

Muziek luisteren helpt mij om niet andere niet nuttige dingen te doen πŸ‘

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen