Vraag

mishandeling door docent

  • 6 September 2021
  • 3 reacties
  • 171 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

ergens in april van dit jaar ben ik door een docent aangevallen (die overigens hele erge woede problemen heeft), en heb ik een klap gekregen omdat ik een trap naar boven liep die vanwege coronamaatregelen alleen bedoeld was om naar beneden te lopen.
ik heb deze docent al meerdere keren gezien dat hij zich zelf ook niet aan deze regels houd dus ik dacht als hij het niet doet kan hij ook niks over mij zeggen. dus ik ben die trap naar boven gelopen en de docent riep mij terug. dus ik zeg nee en ik loop gewoon door en ben gewoon in de kantine gaan zitten die boven aan de trap was.

dus die docent komt achter mij aan lopen en vraag op een nogal boze toon geef me je leerlingpas. op onze school is de regel dat een docent daar helemaal niet naar mag vragen dus ik zeg nee. dus die docent verheft zijn stem en vraagt hetzelfde nogmaals. dus ik zeg weer nee. vervolgens pakt hij mijn tas op (een docent mag trouwens ook niet aan onze spullen zitten als wij hier geen toestemming voor geven) dus ik sta op en trek boos die tas uit zijn hand.

dus ik wil weer gaan zitten maar voordat ik de kans krijg trekt die docent de stoel weg, begint half op mij af te rennen en duwt mij met veel kracht tegen een van de tafels aan. nou moet ik er bij vertellen dat die tafels nog best zwaar zijn en de tafel schoof zeker 4 meter naar achter dus die docent heeft mij met enorm veel kracht tegen die tafel geduwd. dus ik beland op te tafel door die duw en ik ben op dat moment heel erg aan het hyperventileren. dus die docent vraagt schreeuwend weer om mijn leerlingpas en omdat ik heel bang werd van die docent pak ik met trillende handen mijn leerlingpas uit mijn tas en geef die aan heb. dan begint hij te huilen en zegt dat zijn broer is overleden door corona en neemt hij meteen een slachtofferrol aan, toen hij zag dat er een vriendin van me de kantine in kwam lopen.

ik heb door die duw tegen de tafel een enorme blauwe plek op mijn heup gekregen en nog 2-3 weken lang heel veel pijn daaraan gehad. ook heb ik elke keer als ik in de kantine kom of die docent op de gang zie lopen, weer hartkloppingen en begin ik weer een beetje te hyperventileren alsof ik een soort trauma heb. ik heb het eerst geprobeerd te negeren maar die angstige gevoelens gaan maar niet weg. nu wil ik aangifte doen tegen hem omdat ik mij niet meer veilig voel op school. ik heb eerst al geprobeerd het met de school zelf te regelen maar ze doen er niks aan.
ik wil dus met mijn ouders aangifte gaan doen maar die zeggen steeds “ja dan had je die trap niet op moeten lopen”. ik heb zelf geen idee hoe en waar ik aangifte kan doen daarom wil ik ook niet alleen gaan. al mijn vrienden zeggen ook van “je moet echt aangifte gaan doen want wat die docent heeft gedaan kan echt niet”. heeft iemand tips ofzo want ik weet niet goed wat ik hiermee moet


3 reacties

Aangifte is een optie, maar ik zou er sowieso wel melding van maken op school (bijvoorbeeld bij je mentor, leerjaarcoördinator, een vertrouwenspersoon en/of de rector). Wat deze docent heeft gedaan is absoluut niet oké.

Ik vermoed dat het inderdaad woede problemen zijn en dat hij er zelf misschien niet zo heel veel aan kan doen, maar dan moet hij beginnen aan therapie of een andere behandeling daartegen; zo doorgaan is geen optie, want de kans op herhaling is vrij aanwezig lijkt me.

Aangifte kan je doen bij de politie. Hier een link over aangifte doen.

Gaat het inmiddels alweer wat beter? Succes!

Badge

hee. Wat naar voor je! Hopelijk gaat het al iets beter.

 

Ik zou zeker aangifte doen. Eerst zou ik naar de congergie gaan of je mentor bijv. Als die niet samen met jou aangifte willen doen zou ik online kijken hoe je aangifte kan doen. ;) succes

Badge

dit heb ik ook meegemaakt

Reageer