Vraag

Minder verlegen op school en makkelijker contact maken met meisjes

  • 8 November 2022
  • 7 reacties
  • 113 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hai ik ben Simon en ben 15 jaar - reactie aangepast door Kindertelefoon.

Ik zit momenteel in mijn examenweek, maar goed daar gaat het niet om. Ik vind het moeilijk om contact te zoeken met anderen door mijn autisme en het is vooral dat ik heel schuw ben voor meiden en ze niet durf aan tw spreken.

Mensen van school weten dat ik voor iedereen de deur altijd netjes open hou, maar als meiden dankjewel zeggen weet ik niet wat ik moet zeggen en hou ik mijn mond. Ik ben heel anders dan de meeste op school en sommige gaan mij soms nadoen, omdat mijn stem heel apart is. Ik zou niet zeggen dat ze me pesten, maar het kwetst me wel een beetje. Hebben jullie tips om minder verlegen te zijn voor meisjes en meer contact te maken met anderen? 


7 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hoi, Ik ben een meisje van 14 jaar. Zelf praat ik ook niet heel erg veel met jongens, eigenlijk alleen met mijn vrienden waar ik veel mee om ga. Als je de deur voor een meisje open houdt, voel ik me wel een beetje gevleid vaak :) Ik weet niet of je haar dan ook aankijkt maar je kunt elkaar dan in de ogen kijken en glimlachen. Ik weet verder ook niet wat je zou kunnen zeggen. 

Dat mensen grappen maken over je stem moet je niet persoonlijk nemen, dat is wel lastig, dat begrijp ik.  Je schiet er zelf niks mee op om je onzeker te gaan voelen of te denken dat die mensen gelijk hebben. Ik weet niet hoe je erop reageert, maar negeren of zeggen dat ze moeten stoppen. 

Soms moet je even alleen maar aan jezelf denken en wat jij wilt, want je kunt nooit iedereen tevreden houden, zolang je er voor zorgt dat jij gelukkig bent en jezelf durft en kan zijn.

 

Heel veel succes! Groetjes van een soms ook stil meisje :)

Reputatie 1
Badge

Dankje Ms_928! Ik breng de grote pauze altijd alleen door. De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 7. Het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan.

Reputatie 4
Badge +3

Als je nog meer vragen of hulp nodig hebt kun je het me altijd laten weten hoor!

Reputatie 1
Badge

Oké! Dankjewel! Zullen we contact houden?

Reputatie 3
Badge +2

Vergeet de regels niet.

7. Het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan.

Het uitwisselen van contactgegevens en dating van forumleden via het forum van De Kindertelefoon is niet toegestaan. Onder dating valt elke vorm van contact buiten het forum. 

 

Finn - De Kindertelefoon

Reputatie 4
Badge +3

@Die ene Simon Via het forum kijken wanneer we weer een nieuw gespreksonderwerp hebben en daarop reageren, ja leuk!

Maar het is inderdaad niet toegestaan om contactgegevens uit te wisselen zoals @Finn_ ook zei.

Reputatie 1
Badge

Maar heb je nog andere tips misschien?

Reageer