Vraag

mijn vriendin wilt een andere opleiding doen

  • 20 September 2021
  • 2 reacties
  • 41 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

mijn vriendin doet op het moment een opleiding die ze zelf niet leuk vind en ze doet nu niveau 2 maar ze wilt een teken opleiding doen en dat is niveau 3 of 4 maar kan zei nog naar die opleiding toe als ze basis heeft gedaan???


2 reacties

Heyy

 

Ik hoop dat ik je goed begrijp, maar je vriendin wilt dus een (teken)opleiding doen die niveau 3 / 4 is en is in heeft basis gedaan / heeft een basis diploma? (verbeter me als ik het niet goed begrijp)

 

De toelatingseisen voor een niveau 3 of 4 opleiding heb ik hieronder even neergezet dus misschien vind je daar je antwoord.

 

Vooropleidingseisen vakopleiding (niveau 3) of middenkaderopleiding (niveau 4)

Om een vakopleiding of middenkaderopleiding te volgen, moet u voldoen aan 1 van de volgende voorwaarden:

  • U heeft een diploma lbo, vbo of vmbo kaderberoepsgerichte leerweg, vmbo theoretische leerweg, mavo, mavo-vbo of vmbo gemengde leerweg.
  • U heeft een diploma basisberoepsopleiding (mbo niveau 2) of vakopleiding (mbo niveau 3).
  • U heeft een bewijs dat u de eerste 3 leerjaren van de havo of het vwo goed heeft doorlopen. Of u heeft een ander diploma of bewijsstuk dat de overheid heeft erkend op basis van een ministeriële regeling.

Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/middelbaar-beroepsonderwijs/vraag-en-antwoord/wat-zijn-de-vooropleidingseisen-voor-het-middelbaar-beroepsonderwijs-mbo

 

Als je vriendin zeker wilt weten of ze die opleiding kan doen is het denk ik het best dat ze even contact zoekt met een docent op school. Die weten hier namelijk wat meer vanaf en die kunnen haar vragen denk ik beter beantwoorden en haar ook ondersteunen hierin :)

 

Groetjes,

NaamNietBekend

je begrijpt het inderdaad goed en bedankt voor de tips:thumbsup_tone2: ik zal het met mijn vriendin erover hebben.

 

 

Reageer