Vraag

Mijn vriend denkt dat ik zijn beste vriend ben.

  • 26 December 2022
  • 1 reactie
  • 55 Bekeken

Badge

Ik ben een 16-jarige jongen. Mijn 'beste vriend' is ook 16 jaar oud.

Vanaf onze eerste klas op onze middelbare school zijn we bevrienden. We werden bevrienden toen hij in de eerste klas was, terwijl ik in de tweede klas zat. In de looptijd werden we steeds meer vrienden. Mijn niveauadvies van mijn basisschool was basis-vmbo, maar mijn ouders waren niet zo blij mee. Daarom heb ik gelijk op mijn eerste jaar kader gedaan. Maar het ging zo goed dat ik in de tweede jaar bij TL-vmbo belandde. Het heb ik snel met vlag en wimpel geslaagd. Nu doe ik momenteel vierdejaarse havo. Waarschijnlijk ga ik na Havo VWO in de andere school doen. Mijn vriend kreeg praktijkonderwijs als de advies van zijn basisschool. Hij is nu nog steeds op hetzelfde niveau en is nu derdejaars (1 keer blijven gezet).

Vroeger konden we elkaar goed op te schieten, maar nu ben ik verder dan hem gegaan. Nu voel ik alsof ik zijn 'neppe vriend' ben, terwijl hij denkt dat ik zijn 'beste vriend' ben. Hij begreep niet veel dingen die ik zei.  En doorgaans moet ik mijn taal speciaal voor hem verlagen. Allemaal zit niet lekker in mijn vel. 

Maar, wat moet ik dan doen? Niet meer bevrienden met hem vind ik te zielig voor hem. Maar blijven vrienden vind ik ook niet echt oké.

Alvast bedankt voor het beantwoorden en lezen


1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

Eerlijk zijn? Baar bedenk wel wat JIJ ervan zou vinden ald jou BFF of gwn beste vriend dit zou zrggen? Zou je niet kapot xijn? 
 

Mij_Niet_Gezien 

Reageer