Vraag

middelbare havo of vwo

  • 9 June 2021
  • 7 reacties
  • 114 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey iedereen,

 

ik zit nu in 2 havo/vwo. Ik zit met kinderen in de klas die tl havo of vwo doen, je mag dus kiezen op welk niveau je de toetsen maakt. In de 1ste en begin 2e heb ik alle toetsen op havo gemaakt en dat verliep goed. Nu moet ik van m’n mentor alle toetsen op vwo maken om een overzicht te krijgen welk niveau bij me past en op vwo is een lat hoger en m’n ouders willen duidelijk dat ik vwo doe. Bijvoorbeeld mijn vader zegt goedzo zoon mijn vwo kind maakt huiswerk! 
 

waar ik de laatste tijd mee zit is dat ik ten eerste al m’n vrienden op havo zitten en havo gaan doen en in de 4de worden alle klassen op niveau verdeeld dus ik wel eigenlijk gewoon bij hun. En ik vind dat havo beter verliep dan vwo. Ik haal opzicht voldoendes maar op sommige vakken spiek ik gewoon omdat ik anders toch onvoldoende zou halen. Ik ben best verdrietig want ik wil echt havo doen eigenlijk. Ik hoef geen vwo ik zie mezelf echt niet later vwo doen ik weet nu al dat ik niemand daar mag en met tegenzin naar school ga. Ik wil ook gewoon gelukkig zijn. Ik snap ook dat het niet om de klas gaat maar om jezelf maar voor mij speelt dat ook een belangrijke rol. 
 

Hoe kan ik het beste terug naar havo gaan (dus allee toetsen op havo maken) want ik ben echt bang dat mijn ouders teleurgesteld gaan zijn in me. En heeft ook iemand tips 

 

groetjes Jelle 


7 reacties

Hey,

 

Begrijpelijk dat je naar HAVO doet. Zelf ben ik ook in plaats van VWO HAVO gaan doen. Volgens mij ben jij vooral de persoon die de keuze mag maken.

Je vader was waarschijnlijk gewoon trots dat je VWO ging doen, maar als jij HAVO wilt en jij denkt dat je dat het beste kan moet hij dat accepteren. Daar is hij volwassen genoeg voor!

Maar ga het er met je ouders over hebben, dat lijkt mij het beste!


Groetjes van mij!

Robin Hood

Oké bedankt, ik ga het er met mijn ouders over hebben want ik weet het echt zeker. 
 

groetjes Jellr

Op vwo haal ik de toetsen prima (gewoon voldoendes) dus hoe kan ik tegen m’n ouders zeggen dat ik liever Havo wil doen? Want ze gaan hoog waarschijnlijk vragen waarom 

Iemand? Ahahha

Op vwo haal ik de toetsen prima (gewoon voldoendes) dus hoe kan ik tegen m’n ouders zeggen dat ik liever Havo wil doen? Want ze gaan hoog waarschijnlijk vragen waarom 

Heyy

 

Je kan vertellen dat je de havo wilt doen omdat vwo je nog wat te veel is en dat je denkt dat je op de havo beter op je plek zit! Je ouders zullen jouw keuze waarschijnlijk gewoon accepteren en willen dat jij je goed voelt! Alles wat jij kiest is goed!

 

Groetjes van mij!

Okee bedankt

Haii, 

 

Ik denk dat je moet doen waar je je fijn bij voelt! Weet alleen wel dat je echt wel nieuwe vrienden gaat maken. Geloof me, de leerlingen van het VWO zijn echt niet allemaal stereotype nerds. 

Is het alleen niet dat je denkt dat de havo beter verliep omdat het, grof gezegd, iets makkelijker was? Het zou ook kunnen dat je simpel gezegd nog even moet wennen aan de manier van toetsen, maar als je denkt dat VWO misschien iets te lastig is, raad ik je ook aan om naar havo te gaan. Je leven moet niet alleen bestaan uit leren voor een voldoende :wink:

Ik denk dat je ouders het echt wel gaan begrijpen. Waarschijnlijk waren ze gewoon trots dat je een niveau hoger ging doen, maar als dat niet bij je past, zullen ze dat echt wel begrijpen. 

Misschien zou je er ook nog even met je mentor oven kunnen hebben. Je mentor zou je vast verder kunnen helpen hoe je het best weer terug naar havo kunt.

Ik hoop dat je hieraan iets hebt!

Groetjess van mij!

Reageer