mentor vertellen dat het niet goed gaat

  • 22 February 2022
  • 19 reacties
  • 159 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hoii,

Ik heb dus laatst mijn cijfers terug gekregen van de 2e toetsweek (ik zit in 4 atheneum) en die waren niet zo fantastisch.. 2 3en, 2 4en en een 5. Ik maak me daarom nu best wel zorgen over onder andere mijn overgang. In de eerste toetsweek had ik super goede cijfers, daarom maakt niemand zich er echt zorgen om behalve ik. Ik ben naar mijn mentor toe gegaan omdat ik me dus een beetje druk maak en hij zei dat het wel goed komt. Tijdens dat gesprek vroeg hij dus hoe het met me gaat omdat hij zich wel een beetje zorgen om me maakte (en een andere docent ook) en ik klapte dicht of zo en zei dat het wel prima ging. Het gaat niet prima. Maar ik weet nu dus niet hoe ik dat moet vertellen omdat hij nu denkt dat het wel goed gaat. Het gaat best wel slecht met me en ik wil er best wel graag over praten maar ik ben elke keer te bang op het moment dat ik er over kan praten. Ook vind ik het een beetje awkward om nu te gaan zeuren dat het niet goed gaat terwijl ik eerder zei van wel. 
sorry voor dit overdreven lange bericht lol. 
ik weet niet goed wat voor reacties ik kan verwachten omdat ik niet echt een vraag stel maar als je misschien tips hebt of zo please lmk:)

dankjewel voor t lezen anyway!

groetjes,

kwakend1tje


19 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi moeilijk is dat hé om precies te vertellen wat je voelt.  Ik heb dat ook gehad en kon er niet mee weg. Toen heb ik het opgeschreven en laten lezen. Dat maakte veel duidelijk.  Want als je iets opschrijft kun je er beter over nadenken wat je wilt zeggen en als ej er dan bij zit kan je uitleggen wat je bedoelde aan degene die het leest :)

Ik hoop dat  je er wat aan hebt :)

Grtz en liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +7

Ojaa, dat is op zich wel slim idd, thankss:)

maar ik heb zegmaar wel een beetje een complicated verhaal dus ik ben bang dat dat meerdere kantjes gaan worden ik weet niet of dat weer een beetje gênant is. Ik kan het wel proberen, dankjewel:)

Reputatie 7
Badge +7

@Julian12 

ik zie trouwens dat je op scouting zit en van zeilen houd, wat leuk!! Ik heb bijna 10 jaar op scouting gezeten maar ik moest vorig jaar helaas stoppen van mijn ouders.. en zeilen vind ik ook heel leuk om te doen!

Reputatie 7
Badge +17

(Onnodige quotes verwijderd)
Hoi als het iemand is die als baan heeft dat ie jou moet helpen mag ie best even een paar kantjes lezen toch ?;) ik snap je hoor maar het lucht ook op als je het opschrijft heb ik ook.   Ja haha ik hou heel erg van zeilen en scouts, mijn grote love :)  ik droom er ook van om een keer een verre tocht te maken.  En als je nog eens terug wilt komen bij de scouting ben je altijd welkom :wink:

Grtz liefs JulianX

Bedankt dat je dit wilt delen

Erg dapper van jou 

Ik zou geen zorgen maken

Zelfs de mentor zegt dat je geen zorgen moet maken 

 

X Zelle 

Reputatie 7
Badge +17

@kwakend1tje  ja klopt heb ik echt veel plezier aan ! Jammer dat je moest stoppen ;)

Ik hoop dat het je lukt met het opschrijven en het bespreken ! heel veel succes !

Grtz liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +7

Heey,

ik had me voor genomen om vandaag met mijn mentor te praten, dat heb ik ook gedaan. Maar ik geloof niet dat hij begrijpt hoe beroerd ik me atm voel.. ik wil nog steeds graag met iemand over mijn problemen praten, maar de oplossingen waar hij mee komt lijken me niet fijn (bijv. Verplicht hw op school maken). Ik weet niet goed hoe ik kan vertellen dat ik hulp nodig heb als ik vervolgens de hulp die hij aanbied niet wil accepteren. Ik heb even struggles met mezelf:) 

groetjes,

kwakend1tje

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @kwakend1tje  heel naar allemaal :(  is er een vertrouwenspersoon op de school ? Of kun je bellen met de kindertelefoon?  ik weet niet of ikje hier mee help hoor maar ik zou graag tips voor je weten :blush:  het is ook best moeilijk voor jou

Grtz en liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +19

Naar voor je probeer naar een vertrouwend persoon te gaan en ik hoop echt dat het helpt

Reputatie 3
Badge +2

Hoi,

Wij vinden het belangrijk dat topics toegankelijk blijven voor alle gebruikers.
Denken jullie daarom aan de forumregels? 
7. Het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan.
Het uitwisselen van contactgegevens en dating van forumleden via het forum van De Kindertelefoon is niet toegestaan. Onder dating valt elke vorm van contact buiten het forum. Ook het forum als chat gebruiken is niet toegestaan.

Groetjes, Esther van De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +7

Hoi kt! 
bedankt voor het bericht,

ik had niet door dat ik me niet aan de forumregels hielt.. zien jullie ons gesprek als chat? Dan zal ik er uiteraard onmiddellijk mee stoppen, want ik respecteer de regels, maar ik wilde gewoon even iets delen, zonder meteen een nieuw topic aan te maken. Maar dat zal ik in het vervolg dan niet meer doen. 
Fijne avond!

groetjes,

kwakend1tje

Reputatie 7
Badge +17

@EstherE  excuus maar ik begrijp niet waar we hier fout zitten ? er worden geen gegevens uitgewisseld en chat ook niet, je mag volgens de regels wel op elkaar reageren als het maar positief is .  Ik begrijp langzaam niet meer wat er nou mag of niet. We zijn hier juist heel voorzichtig. Als we weten wat we fout doen kunnen we er op letten :blush:

Grtz en liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +17

Maar je geeft als topic opener toch gewoon een update over je topic? omg ik snap er niks meer van.  Zo durf ik niks meer te zeggen hier op het forum , het spijt me heel erg.

Grtz en liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +7

@Julian12 

prc, ik snap dat ze onze veiligheid willen waarborgen, dat wil ik zelf ook heel graag. 
het forum is er toch om elkaar te helpen, ik zie niet helemaal wat er mis ging hier. maar zij zullen de regels beter weten dan wij:) 

dankjewel voor je bericht<3

groetjes,

kwakend1tje

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @Julian12 en @kwakend1tje ,

Prima om te lezen dat jullie vragen hebben.
Zojuist zijn er twee accounts geband vanwege meerdere topics op het forum die gebruikt werden als chat. Dit is in overtreding met regel 7:
7. Het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan. Het uitwisselen van contactgegevens en dating van forumleden via het forum van De Kindertelefoon is niet toegestaan. Onder dating valt elke vorm van contact buiten het forum. Ook het forum als chat gebruiken is niet toegestaan.
Wanneer een gebruiker een derde waarschuwing krijgt, kun je niet meer inloggen op het forum. De modbreak in dit topic is dus vooral om hier scherp op te zijn. 

Groetjes, Esther van De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +7

Ooh okay, dat is vervelend en begrijp ik volkomen!

ik hoop dat het niet meer gebeurd, en ik zal beter opletten met wat ik op het forum plaats, want ik wil natuurlijk niet mijn account kwijtraken:)

Reputatie 7
Badge +17

Ik ook niet, en ik heb een paar vragen gesteld bij de juiste topic. Excuses als ik  ook de fout in ging :(

Goede tip van Julian ! Ik heb dat ook eens gedaan  en dat hielp me wel weer vooruit :)

Lieve groetjes Ellen -xxx-

Reputatie 7
Badge +19

@kwakend1tje  Zeg je het als het wel gelukt is?

Reageer