Vraag

Mentor

  • 5 April 2020
  • 2 reacties
  • 136 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ga na dit schooljaar naar hbo en ik ben bang dat ik mijn mentor ga missen. Ze is de enige ouder figuur die er een beetje voor me is. Volgend jaar krijgt ze weer een nieuwe havo 5 klas en begint alles weer opnieuw terwijl ik niet weet wat er hierna gaat gebeuren. Mentoren verwachten altijd dat je ze alles verteld terwijl ze je helemaal niet kennen en als je je mentor eindelijk vertrouwt begint alles opnieuw en krijgt je mentor een nieuwe klas en verwachten ze ook van jou dat je verder gaat met je leven. Ik vind het vervelend dat je je mentor maar een jaar hebt (ik snap dat het fijn is dat je van hem/haar af bent als je geen goede band hebt) en daarna elkaar vergeet en vervangt zeg maar.


2 reacties

Hey Teddy

 

Inderdaad erg naar hoe sommige belangrijke mensen er vaak slechts een jaartje voor je kunnen zijn, zeker als je naar een andere graad overgaat. Ik begrijp je verdriet hier rond. Denk je dat je bij je mentor aan durft geven dat je haar denkt te gaan missen? Op die manier is zij daarvan op de hoogte, wat vaak voor opluchting zorgt.

 

Eventueel zou je voor kunnen stellen om contact te houden. Niet elke mentor zal instemmen met het houden van contact, maar sommigen zien het daadwerkelijk zitten om nu en dan te mailen of een berichtje te sturen. 

 

Gr. Kenshin

Hey,

Ik snap wat je bedoelt! Als je een goede band hebt met je mentor, kan het erg vervelend zijn om afscheid te moeten nemen van iemand waarmee je een vertrouwensband hebt opgebouwd.

Wat ik je sowieso wil aanraden, is om dit met je mentor te bespreken. Doe dit op de manier die voor jou het meest comfortabel is en hoe jullie normaal communiceren (maar wel op een gepaste manier i.v.m. corona). Dan kun je nu nog samen met je mentor kijken wat jullie kunnen doen om je beter voor te bereiden op volgend jaar! 

Als je mentor je erg heeft gesteund, weet ik uit ervaring dat je mentor het waarschijnlijk ook erg waardeert als je dat uitspreekt. Misschien is het leuk om aan het eind van het jaar iets persoonlijks aan je mentor te geven? (Bv een brief of een aandenken ofzo)

Gr. Pin

Reageer