Vraag

mbo stress

  • 30 April 2021
  • 6 reacties
  • 115 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey allemaal

ik weet niet echt hoe ik moet hoe ik zo'n bericht moet beginnen. Ik ga volgend jaar dus naar het MBO als ik slaag tenminste. Alleen ik heb me nu voor 2 opleidingen insgeschrijven alleen bij de ene moet ik soms op mezelf wonen en mijn ouders hebben dat liever nog niet. Bij de tweede moet ik super social zijn maar ik denk (niet bij een dokter ofs geweest) dat ik hele erge sociale anxtiey met depressie en vertrouwingsangst er boven op. Ik heb nu geen idee. Ik had net een hele erge mentalbreak down omdat ik al op 16 jarige leeftijd mijn "levenspad” moet weten. Ik mag namelijk niet uit de opleiding droppen omdat mijn broer dat al 2 of 3x heeft gedaan. 

Hoe word ik socialer en hoe krijg ik meer zelfvertrouwen? Ik heb geen idee want ik nu moet doen want een tussenjaar voor een VMBO’er is niet mogelijk.


6 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Heey,

Hoezo moet je sociaal zijn voor die opleiding? Is het een opleiding zoals: sociaal werk ofzo? Want dan lijkt het me ook dat je vakken krijgt zoals sociale vaardigheden en communicatie, etc. Je gaat het dan dus nog leren.

Verder is het belangrijk om te weten dat als je een opleiding kiest dit niet definitief is. Je zegt dat je je opleiding moet afmaken van je ouders. Maar je zou eventueel daarna nog een andere opleiding kunnen gaan doen. Dus maak je daar niet te veel druk over. Jij kan dit wel.

Reputatie 2
Badge +3

probeer je te intereseren in wat anderen doet en je krijgt misschien vrienden

Reputatie 2
Badge +3

maar hoezo moet je voor de ene studie op jezelf wonen???

Reputatie 2
Badge +3

ik begrijp niet waarom je op je zelf moet gaan worden voor de ene opleiding

maar hoezo moet je voor de ene studie op jezelf wonen???

ik begrijp niet waarom je op je zelf moet gaan worden voor de ene opleiding

Waarschijnlijk heeft het te maken met de afstand tussen de studie en huidige woonplaats. Als je bijvoorbeeld en Groningen woont en die studie alleen in Amsterdam beschikbaar is, dan ga je dat niet elke dag heen en weer pendelen.

maar hoezo moet je voor de ene studie op jezelf wonen???

ik begrijp niet waarom je op je zelf moet gaan worden voor de ene opleiding

maar hoezo moet je voor de ene studie op jezelf wonen???

ik begrijp niet waarom je op je zelf moet gaan worden voor de ene opleiding

Waarschijnlijk heeft het te maken met de afstand tussen de studie en huidige woonplaats. Als je bijvoorbeeld en Groningen woont en die studie alleen in Amsterdam beschikbaar is, dan ga je dat niet elke dag heen en weer pendelen.

eenanomienejongen1 Ja soort van alleen dan gewoon met 12 weken stage :) sorry voor late reactie trouwens hehe

Reageer