Vraag

mbo opleiding vind ik niks.

  • 15 November 2022
  • 2 reacties
  • 45 Bekeken

Badge

hoihoi, ik ben een meisje van 16 die dit jaar een MBO Opleiding is gestart. Ik ben in het begin van het jaar nog van de ene naar een andere opleiding geswitched, omdat ik het echt niet leuk vond. Nu doe ik een opleiding waarbij ik zeker weet dat ik dit werk wil gaan doen later, alleen vind ik naar school gaan gewoon echt niet leuk en heb ik amper motivatie. het is dus niet dat ik de verkeerde opleiding heb gekozen maar vind naar school gaan gewoon niks.

Ik wil gewoon gaan werken, geld verdienen en de wereld reizen met mensen. Ik wil aan leuke projecten werken en geld verdienen. Ik wil niet nog 3 jaar minimaal op school zitten…

hoe kan ik mijn motivatie omhoog halen en het toch wel leuk gaan vinden? 

of heeft iemand hetzelfde (meegemaakt)? please let me know! 


2 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Wacht, eerst een andere vraag!

Hoe komt het dat je zo weinig motivatie hebt?

 

Hoop snel iets van je te horen!

Gr,

Lucky Luke

Reputatie 7
Badge +17

Denk aan de doelen die hebt (reizen, geld verdienen). Een beetje goed betaalde baan vinden is zonder opleiding erg moeilijk. En zonder geld is de wereld rond reizen ook moeilijk. Misschien helpt dat als motivatie? en het klinkt misschien lullig maar die 3/ 4 jaar zijn zo voorbij. je bent dan 19 / 20 en je hebt dan nog de rest van je leven om leuke dingen te doen. Ik wil maar zeggen dat school niet per se leuk hoeft te zijn, zie het als een middel om je doel te bereiken.

Reageer