Vraag

Mbo

  • 23 September 2019
  • 2 reacties
  • 123 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Het is alweer even geleden maar ik heb nu weer een kwestie waar ik niet aan uit kom.

Een mbo..

Ik zit in de 4e dus ik moet nu toch echt wel wat gaan kiezen.

Het zit dus zo: ik ben 2 keer blijven zitten vooral doordat de school mij niet kon bieden wat ik nodig hat en ben daarom naar speciaal onderwijs gegaan. Ik zou nu dus al 2 jaar op een mbo moeten zitten... Ik wil later mijn eigen bedrijf beginnen en dat eigelijk dit jaar al van start laten gaan. Ja er zijn business opleidingen enzo maar ik twijfel of ik überhaupt wel naar een mbo wil. Weer Nederlands weer wiskunde en dus een vak leren. Ik zie het niet echt zitten.

Ik was een tijdje bijna zeker dat ik niet naar een vervolg opleiding wou gaan maar ik bedacht mij dat zonder school of werk met collega's (niet bij mijn eigen bedrijf dus) heb ik echt gewoon geen sociaal leven meer. Ik ben introvert en ik ga dus niet voor de lol socialize.

Heeft iemand tips of ervaring die zouden kunne helpen?

2 reacties

Heyo,

Een opleiding kiezen is moeilijk. Ik had dat zelf ook, heb uiteindelijk besloten om maar een BBL opleiding te doen. Dat doe ik nu niet, omdat ik geen werk heb, maar begin in februari daarmee.

Ja er zijn veel bedrijfsopleidingen die je kan volgen. Maar daar komt geen wiskunde meer in voor hoor. De vakken die ik had was Bedrijfseconomie, Commerciële economie, E-commerce, Management, Rekenen, Engels en Nederlands. Rekenen, Engels, en Nederlands zijn heel erg makkelijk.

En dat is dan 1x per week. De rest van de dagen ben je aan het werk. Of je kiest ervoor om toch een BOL opleiding te doen. Dan heb je dezelfde vakken verspreid over de hele week. En bij ons was je 1x per week vrij, dus 4 dagen naar school.

Of je gaat 1 jaar Havo doen en gaat dan via HBO verder of MBO niv 4. En dan verder.

Het is in ieder geval belangrijk dat je iets gaat doen wat je echt leuk lijkt. Ik zag mijzelf niet elke dag op school zitten, en heb toen gekozen voor een BBL.

See ya!
Spookyzx.
Reputatie 4
Badge +5

Hoi @Mijnigezien ,

Je kan ervoor kiezen om een BBL-opleiding te doen. Dat betekent dat je 3 dagen stage loopt en 1 dag naar school gaat. BOL is ook een optie, maar dan loop je 2 dagen stage en ben je 2 dagen op school.

Afhankelijk van welk niveau je doet kun je naar het ROC gaan.

Kijk eens op: www.rocva.nl/opleidingen. Op die website kun je veel verschillende soorten opleidingen per sector vinden.

Misschien zit  er wel wat voor jou tussen. Ik ga Toerisme doen en heb daar veel zin in!

Als jij graag je eigen bedrijf wil starten, kun je iets kiezen in de richting Handel & Ondernemen.

Kijk maar rustig rond op de website van het ROC (afhankelijk van welk niveau je doet!) en je zult vast wat vinden!

Hopelijk heb ik je hiermee voldoende geholpen met het maken van een goede keuze!

Veel succes alvast met zoeken én ook alvast met je nieuwe opleiding!

Groetjes,

Anoniemeboy485

Reageer