Beantwoord

Mavo of havo

  • 21 March 2020
  • 2 reacties
  • 109 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi! Ik zit in de brugklas havo kans, en over een tijdje is 't jaar alweer voorbij. Mn cijfers zijn niet bepaald goed heb voor veel 5jes die ik met een beetje beter leren wel op kan halen. Ik zit dus in een kans klas. Dat is een klas voor als je niet zeker weet of je mavo of havo gaat doen. Maar eerlijk gezegd zou ik ook naar mavo willen omdat ik havo best erg moeilijk vind en omdat ik meer geïnteresseerd ben in dingen als. Autotechniek, filmen en foto's, en muziek. En dat hebben ze niet echt op de havo... M'n moeder dwingt me zowat om op de havo te blijven. De reden daarvan is dat mijn 2 broer op de mavo geen diploma hebben gehaald en nu moeilijk werk vinden of wat amper uitbetaald. Maar ze snapt niet dat je goed werk met een mbo diploma kan krijgen denk aan stucadoor etc. Als ik naar mavo ga zij m'n ma dat ik dan nie meer op m'n tel en dat soort dingen mag enz omdat ik zogenaamd geen hw maak dat ik wel gwn doe... Eigenlijk snapt m'n mentor me wel maar die kan m'n moeder ook niet wijsmaken dat je niet in de 1e kan blijven zitten. Maar ik kan toch gewoon nadat ik een mbo diplo heb gehaald ook nog een jaar op havo doen voor een hbo diploma? Gelukkig snapt m'n mentor dat wel maar kan iemand me vertellen wat ik het beste kan doen? Ik wil ook wel op havo blijven omdat ik daar veel vrienden heb.. Hebben Julie dit ook? Of kunnen julie me advies geven? M'n ouders zijn gescheiden en zie m'n pa nooit daarom hoor je in dit verhaal niks over m'n pa btw ;-)

icon

Beste antwoord door Anonymous 28 March 2020, 15:55

Bekijk origineel

2 reacties

Hey,

Probeer eens met je moeder te praten over je plannen. Als je je mavo diploma hebt kun je namelijk nog altijd 4e en 5e havo doen. Als je dit laat zien bij een sollicitatie zullen mensen zien dat je een doorzetter bent. Zeg dit tegen je moeder, en vertel haar dat je het heel moeilijk vindt om havo te doen. By the way, je kunt ook als je punten heel goed zijn in een volgend jaar overstappen naar havo. Over het huiswerk, je kunt beneden gaan zitten (of waar je moeder ook is) om je huiswerk te maken, dan zal ze zien dat je het ook maakt. Je kunt ook afspreken dat zij het controleert als je klaar bent. Maar zeg je moeder vooral waar je gelukkig van wordt. Dat je gelukkig wordt van je keuze is het belangrijkste.

Succes!

xxAlice

 

Probeer eens met je moeder te praten over je plannen. (...).

Succes!  xxAlice

onnodige quote verwijderd


Dankjewel! Me moeder begrijpt me nu wel bedankt voor de tips👍💪

Reageer