Skip to main content

Heyy,

ik mis haar zo erg. Ik kan niet zonder haar. Ze hielp mij ze was mijn mama. Ze beschermde mij als geen ander.

Ik heb haar  3 dagen geleden eindelijk weer een mailtje gestuurd na 2 maanden. Toen kwam ik er achter dat alle oud docenten van mijn school op school waren ik helemaal in paniek. Ik wil het niet ik wil niet naar school en ik wil niet op de plek komen waar zij is geweest. Het is alsof ik het niet kan. Ik had alle plekken weer eindelijk geaccepteerd maar toen kwam dit weer. Ik kan het niet.ik kan niet morgen naar school het lukt niet. Elke dag huil ik weer en het lukt niet. 

ik heb haar 3 dagen geleden een mailtje gestuurd met het spijt mij voor alles. Ze heeft nog  niet geantwoord. En ik weet niet of ze ooit gaat antwoorden. Straks gaat ze niet reageren dan pleeg ik zelfmoord.
Elke dag buikpijn en huilen. Ik mis haar ik mis haar knuffel en haar wijze woorden.

ik ben morgen ziek en ik ga echt niet naar school echt niet. 
wat moet ik doen?

ik kan niet wachten.

verhaal: ze werkt niet meer op school. Ik werd rustig van haar en haar stem. Ik kan gewoon niet zonder haar!

Hoi!

Ik herken me heel erg in je verhaal en begrijp hoe je je voelt. Vorig schooljaar ben ik ook heel erg gehecht geraakt aan een docente die met me praatte over mijn problemen.

Ik spreek haar nu niet meer, dat hebben we samen afgesproken omdat ik te veel last had van die gehechtheid.

Ik snap dat je haar nu ontzettend mist en veel pijn hebt, maar pleeg alsjeblieft geen zelfmoord. Dit gevoel zal overgaan, minder worden. Houd alsjeblieft vol, je ben belangrijk, je bestaan is belangrijk, er geven zoveel mensen in je leven om je, ook al heb je het misschien nu niet door.

Ik weet zeker dat ze het niet, of laat reageren niet persoonlijk bedoeld. Heb je met haar gepraat over heftige dingen? Soms kunnen docenten dat zelf niet aan, en nemen ze afstand. Het heeft niets met jou te maken, dat doen ze alleen maar voor hun eigen mentale gezondheid.

Voor nu zou ik proberen om iemand te zoeken waar je mee kan praten over dit alles. Zit je in therapie? Heeft jullie op school een vertrouwenspersoon? Verder raad ik je aan om plekken waar je vaak met haar was, zoals haar lokaal zoveel mogelijk te vermijden. En probeer afleiding te zoeken, en niet aan haar te denken. Telkens wanneer je gedachtes aan haar krijgt kun je tegen jezelf zeggen ' dankjewel, maar dit is op het moment geen helpende gedachte' dat werkt bij mij altijd erg goed.

Maar blijf alsjeblieft leven. Het wordt beter, geloof me, een paar maanden geleden voelde ik me net zoals jij en nu voel ik me een stuk beter! En je docent zou ook niet willen dat je dood was.

Heel veel liefs en sterkte!!

​​​

Hey,

dankje!

ik zit nu bij een psycholoog. Alleen zij vindt het allemaal maar eng dat ik contact heb met die docent. 

Ze heeft gereageerd en ik mag haar altijd mailen. Maar alsnog voelt het niet goed ofzo wel een grote opluchting. Het voelt heel erg in de war en het is alsof zij haar gevoel niet verteld ofzo… het is alsof ik alles heb verteld en zij iets niet verteld. Ik weet dat het raar is maar telkens ontwijkt ze dingen. Ze ontwijkt vragen met gevoel. En het voelt alsof ik haar nooit de waarheid heb verteld ofzo… 

Zij is de meest positiefste persoon op aarde en ik kan echt niet zonder haar.

Hoi @LEAB ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl

Groetjes en sterkte,

Renske (De Kindertelefoon) 

Reageer