Vraag

mag je leerlingen na de bel in de klas houden als ‘straf’

  • 29 September 2023
  • 3 reacties
  • 124 Bekeken

Badge

hoi ik had een vraagje 

net op school hadden we nederlands en die docent had wat nieuws bedacht en dat is als 1 leerling uit de klas praat of wat raars doet moet heel de klas een minuut nablijven, uiteindelijk waren het 10 minuten geworden maar dat mag toch niet ??


3 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi, ik weet niet of dat niet mag. Ik denk niet dat het handig is als je er nog een les na hebt. Maar ik kan me voorstellen dat als het jullie laatste uur is en deze straf wordt opgelegd, dat dat wel mag. Kijk je schoolreglement eens na, misschien kun je daar iets er over vinden. Nablijven als straf is op zich wel normaal en wordt vaak gebruikt.  Het zit 'm wel een beetje in het collectieve van deze straf vind ik. Iedereen krijgt dus last van de straf die 1 of een paar personen verdienen. Beetje raar. Maar misschien probeert die docent het gewoon uit. Waren mensen ook echt vervelend? Ik ga er van uit dat een docent dit ook niet helemaal voor niks doet. Maar als je zelf onschuldig bent is het wel lullig.  Aan de andere kant, 10 minuten is ook nog wel te overzien 😉 docenten hebben het ook niet altijd makkelijk en soms snap ik ze ook wel als ze een keer flink streng zijn.  Als je het van haar/zijn kant bekijkt is het weer anders. Maar het is wel raar om iedereen te straffen, dat ben ik met je eens. 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +9

had je daarna les?

mijn docenten doen dat ook veel te vaak. maar als je daarna gelijk les hebt mag het niet. dus bijvoorbeeld om 9.40 nederlands en om 10.20 engels (ik weet niet hoelang lesuren bij jouw zijn ik heb gekozen voor 40 min) zo mag de nl docent jullie niet laten zitten. maar als je na engels niks hebt zou die NL docent mogen zeggen dat jullie terug moeten komen.

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Ik vind iedereen straffen voor wat enkele kids doen niet kloppen. Laat dan degenen lekker nablijven die lastig waren. Want zo maakt het dus niet uit of je netjes meedoet of dat je vervelend bent. Maar of het mag, ik denk het wel. Dan wel op de 'voorwaarden' die @j2009  en @Tartan13  noemen. Maar rechtvaardig is het niet vind ik. 

Tover xxx

Reageer