Vraag

Mag je een 3 staan op je examen


  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb een discussie,

Mag je nou een 3 staan op je examen, aangezien je een cijfer mag wegstrepen? Met een 3 zak je toch sowieso?


10 reacties

Zie een stukje van de Rijksoverheid hierboven. Als je die 3 wegstreept kan dat als het goed is gewoon. Een vriend van mij gaat voor BEco een poppetje tekenen op z’n examen want hij streept dat toch weg.

Zie een stukje van de Rijksoverheid hierboven. Als je die 3 wegstreept kan dat als het goed is gewoon. Een vriend van mij gaat voor BEco een poppetje tekenen op z’n examen want hij streept dat toch weg.

Dat klopt niet, er staats dat de onvoldoendes die je mag halen het zelfde blijft. In de regels staan dat je bij een 3 sowieso gezakt bent als die in je eindlijst staat. En het wegstrepen laat het cijfer alleen niet mee tellen.

Dat klopt niet, er staats dat de onvoldoendes die je mag halen het zelfde blijft. In de regels staan dat je bij een 3 sowieso gezakt bent als die in je eindlijst staat. En het wegstrepen laat het cijfer alleen niet mee tellen.

Er staat toch letterlijk dat het eindcijfer van het weggestreepte vak niet meetelt bij het bepalen van de uitslag of ben ik nog gek?

Als je zo goed kunt lezen, las je ook dat de onvoldoendes niet veranderen. Lager dan een 4 is gezakt.

-onnodige quotes verwijderd-

Hoii 


Eenanoniemejongen1 heeft volgens mij gelijk.

 

Als ik het goed begrijp staat er dat het cijfer wat je wegstreept op je rapport blijft staan, maar niet meer meetelt waardoor je alsnog kan slagen. Je mag dus ieder cijfer van ieder niet kernvak wegstrepen ook als het een onvoldoende is. Alleen de cijfers van de kern vakken mag je niet wegstrepen.


Groetjes van mij!

Als je zo goed kunt lezen, las je ook dat de onvoldoendes niet veranderen. Lager dan een 4 is gezakt.

Beetje een retorische vraag dan, als je hem zelf beter weet te beantwoorden. Graag gedaan.

Hoii,

Mag ik een 3 hebben als eindcijfer? 
Nee, dat mag niet. Voor alle niveaus geldt dat je geen eindcijfer lager dan een 4 mag hebben.

https://www.examenoverzicht.nl/examen-informatie/na-het-examen/wanneer-geslaagd 

Het beste kun je dit met je mentor en decaan bespreken. Wat de eisen zijn qua cijfers en compensaties verschilt per niveau en soms ook per persoonlijke omstandigheden.

Groetjes,
Simply Me

Yo, ik zag deze topic en het ziet er ineens niet best meer uit voor me. Heb heel het jaar geen docent gehad voor Beco(reden wordt uiteraard niet verteld aan de klas), maar ken dus veel mensen die nou een dikke onvoldoende staan voor dat vak. Ik heb dat ook en wil het vak doorstrepen. Maar voor wat ik nou lees zijn we dus eigenlijk allemaal de pineut als ik het goed begrijp.

Hoii,

Mag ik een 3 hebben als eindcijfer? 
Nee, dat mag niet. Voor alle niveaus geldt dat je geen eindcijfer lager dan een 4 mag hebben.

Ja, maar als je dat cijfer wegstreept, telt ie toch niet mee? Mits je de rest van je examens wel goed maakt en dus zou slagen zonder het weggestreepte vak.

Hoii @eenanoniemejongen1 

Dat weet ik niet echt hoe dat werkt. Ik ken zelf dat principe van een cijfer wegstrepen niet. Je zou inderdaad wel zeggen als je het cijfer wegstreept, telt het niet meer mee. Wat ik weet was dat je bij ons op school sowieso geen 3 mocht staan…

Als mensen hier vragen over hebben, kunnen ze die het beste met de mentor+ decaan bespreken. Die kunnen deskundig en persoonlijk advies geven.

Groetjes,
Simply Me

Reageer