Vraag

maatschappelijke stage

  • 23 August 2021
  • 8 reacties
  • 167 Bekeken

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Ik ga morgen naar klas 3 en moet dit jaar  een maatschappelijke stage lopen voor 30 uur in totaal. Het moet vrijwilligerswerk zijn. Weet iemand waar je vrijwilligers werk kan doen?? 

xx Eenmeisje004 


8 reacties

Vrijwel alle non-profit organisaties. Bekende voorbeelden zijn dierenasiel, apotheek en verzorgings/bejaardentehuis. De kringloop is ook populair als je nergens anders een plek kan vinden, maar echt heel maatschappelijk is dat niet.

Heeft school je geen lijst gegeven? Of hebben vrienden of je ouders al ideeën? Vergeet ook niet een beetje te genieten. Succes! :)

Reputatie 4
Badge +3

Hoi hoi, ik heb dit dus ook, nou ik weet natuurlijk niet wat jij leuk vindt om te doen maar ik ben vorig jaar bij een kinderdagverblijf wezen helpen (je moet wel weten dit is fysiek best zwaar) maar het is echt heel gezellig. Verder zou je ook bvb je ouders kunnen helpen met hun werk (ligt er natuurlijk wel aan wat voor werk ze hebben) mijn moeder werk namelijk in de zorg en daar kan ik ook helpen miss ook jij als een van je ouders/verzorgers in de zorg werken en dat oké vinden. Verder als dit allemaal geen opties voor jou zijn kan je er misschien met je mentor over hebben die kan je hoogs waarschijnlijk wel hiermee helpen.

houd je me op de hoogte? :)

ik wens je veel suc6!

groetjes van mij!!!

Reputatie 7
Badge +14

 

Heyy! Sorry voor deze late reactie, had het druk met school dus ik was niet echt actief hier:). Maar ff een update:  Ik heb een mailtje gestuurd naar een bejaardentehuis, alleen die stuur de een mailtje terug met dat ze helaas geen scholieren die vrijwilligerswerk moesten doen toelieten vanwege Corona. Nu ga ik het ergens anders proberen… bedankt voor de tips allemaal!! 
xx Eenmeisje004 

Reputatie 7
Badge +14

 

 

Heyy! Sorry voor deze late reactie, had het druk met school dus ik was niet echt actief hier:). Maar ff een update:  Ik heb een mailtje gestuurd naar een bejaardentehuis, alleen die stuur de een mailtje terug met dat ze helaas geen scholieren die vrijwilligerswerk moesten doen toelieten vanwege Corona. Nu ga ik het ergens anders proberen… bedankt voor de tips allemaal!! 
xx Eenmeisje004 

heyy, nog een update voor diegene die dat wil :)) : ik had afgelopen woensdag een mailtje gestuurd naar een ander bejaardentehuis, waar mijn moeder sinds kort vrijwilligerswerk doet. Ze hadden nog meer vrijwilligers nodig dus ik had er een mailtje naar gestuurd. Heb een antwoord terug gekregen en mocht afgelopen vrijdag op sollicitatiegesprek komen. Ik ben aangenomen en ga nu na de vakantie beginnen op maandag en dinsdag. Nogmaals heel erg bedankt voor de tips!!!!!!

xx Eenmeisje004 

Reputatie 7
Badge +17

En je kunt ook hulp leiding gaan doen bij scouting! Vlgs mij past dat wel bij jou😎👍 van mij ben je welkom 😉

Grtz en liefs Julian XXX

Reputatie 7
Badge +17

Ps sorry ben  erg laat zie ik😊😊

Kindertelefoon!

Reputatie 7
Badge +17

Hoi Hoi  @Eenmeisje004  hoe is dit uiteindlijk afgelopen? :)  je lijkt mij zo geschikt als mensen helper ;) ( of scouting leidster ook haha ;)  ) 

Ben benieuwd !

Groetjes en liefs van Julian XXX

Reageer