LOI thuisstudie volgen naast VWO?

  • 20 August 2021
  • 1 reactie
  • 56 Bekeken

Badge

Halloo :)

Ik zit over een paar weekjes in VWO 4, met het profiel C&M, waarbij ik informatica vrijwillig volg. Dit jaar zijn natuurkunde, scheikunde en wiskunde best wel slecht gegaan, ookal vind ik het interessante vakken. Als de toestand het had toegelaten, had ik N&T gekozen. 

Nu ben ik de afgelopen weken heel veel bezig geweest met studiekeuze enzo (ik weet dat dat nog niet nodig is maar ik denk er graag over na). Later zou ik heel graag een beroep in de zorg, in iedergeval waarbij ik in contact sta met mensen, willen kiezen. Met VWO C&M waren de dingen die me het meest aanspraken verpleegkunde, social work, voeding en diëtetiek, fysiotherapie, psychologie en orthopedagogische wetenschappen, maar het “klikt” niet helemaal. Bij dingen als (dier)geneeskunde, tandheelkunde en farmacie heb ik dat wel. Daar mis ik 4 vakken voor: wiskunde B, natuurkunde, scheikunde en biologie. Ik zit eraan te denken om de komende 3 jaar dus die 4 vakken in deelcertificaten te halen. 

Op loi.nl staat dat de cursusduur gemiddeld 9 maanden is. In totaal zouden al die 4 vakken samen dus 36 maanden duren; precies 3 jaar, als ik ze apart zou volgen. Tijd heb ik zat en ik kan de cursussen zelf betalen. 

Denken jullie dat dit mogelijk is? 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +19

Misschien is het wel mogelijk, maar het lijkt me wel zwaar. 4 vwo is een moeilijk jaar en de jaren erna eigenlijk ook. Het gaat heel anders zijn dan je gewend bent van de onderbouw. Je moet dus wel erge discipline en tijd hebben om dus nog zo’n thuisstudie ernaast te doen. Dus of het mogelijk is, vast wel maar hoe is een beetje de vraag. Je zou dit eens met je mentor kunnen bespreken misschien heeft hij advies voor je.

Ik heb wel nog een ander alternatief. Je kan na het behalen van je vwo nog naar de vavo gaan voor een jaar en daar die vakken halen. Dit hebben meerdere mensen die ik ken gedaan en was volgens hun prima te doen.

Reageer