Vraag

leren voor toets

  • 23 February 2021
  • 4 reacties
  • 68 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Hoe leren jullie voor toetsen/toetsweken?


4 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Veel, en lang...

Reputatie 7
Badge +19

Optijd beginnen. Niet te veel tegelijk leren. Pauzes nemen. Veel lezen en herhalen. Samenvattingen maken.

Badge +1

ik maak eerst een samenvatting meestal via http://www.scholieren.com/. en daarna ga ik 1 soms 2 vakken per dag leren met pauzes en elke dag anderen vak(ken)  maar wel herhaling inplannen

voorbeeld 

dag 1 Engels samenvatten

dag 2 aardrijkskunde samenvatten

dag 3 leren Engels 

dag 4 leren aardrijkskunde 

dag 5 leren Engels 

dag 6 leren aardrijkskunde 

dag 7 herhalen Engels 

dag 8 herhalen aardrijkskunde

Ik begin altijd ruim op tijd  Dan kan ik rustiger aan doen en alles verspreiden over de weken heen zodat ik niet alles in de laatste weken van de toetsweek moet proppen en pauzes houden. Daarnaast plan ik en verspreid ik over de weken heen  wanneer ik wat wil gaan leren. 

Ik maak van elk vak een samenvatting in eigen woorden. Dat doe ik via de lessen op school, maar ook via filmpjes op YouTube. Ik vind bij geschiedenis bijvoorbeeld JORT Geschiedenis erg fijn of WME geschiedenis.

Als ik de samenvattingen heb ga ik ze uit mijn hoofd leren en veel doorlezen en herhalen. Ik maak tegerlijkertijd ook oefen opdrachten. Als ik denk dat ik het ken ga ik oefentoetsen maken(op internet) en in de laatste week voor de toetsweek maak ik de oefentoetsen. 

Verder: Wiskunde: Ik oefen heel veel en heel veel sommen maken. Elke dag een paar sommetjes van het boek. 

Als de leraar goed kan uitleggen maak ik mijn samenvattingen altijd  alvast in de les, zo hoef ik het niet meer later te doen. 

Ik begin altijd zo 3 a 4 weken van te voren en kijk ik het hoofdstuk dat uitgelegd is op school alvast even een paar keer door zodat ik weet waar het over gaat.  

 

Reageer