Leraren

  • 21 January 2018
  • 5 reacties
  • 200 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hee,

Ik heb een vraagje.
Vorige week ben ik min of meer gekwest door wat een leraar tegen mij zei...
Hij zei: Dat ik niks wist, dat ik achter loop op de rest en dat hij zich afvroeg of het wel goed komt met mij.
Nu is mijn vraag: Is dit normaal?
Ik heb daarna veel gehuild, ik ben erg gekwetst door hem!
Mijn moeder is kwaad en heeft mn mentor ingeschakelt, ik heb morgen weer les van hem ik ben erg bang dat hij anders gaat doen of heel boos word....

5 reacties

Hey,
Ik denk niet dat hij het zo hard bedoelde als dat het over kwam. Goed dat je moeder naar je mentor is gegaan. Misschien kan je eerst nog even naar je mentor om te zeggen dat je eigenlijk niet meer naar je les wil?
Ik hoop dat deze reactie nog op tijd komt.
Jonah
Hoi,

Het is inderdaad niet fijn als je docent zegt dat je niks weet! Het kan een foute grap van hem zijn, maar dat praat zijn actie niet goed. Dit hoor je onder geen enkele mogelijkheid te zeggen.
Ik vind het heel goed van je dat je dit met je moeder hebt gedeeld en dat zij naar je mentor is gegaan.
Ik denk dat het jou kan helpen om met die docent in gesprek te gaan. Vragen waarom hij het zei en er een beter gevoel over krijgen. Dit kan bijvoorbeeld samen met je mentor (die kan zo'n gesprek regelen) of bij bijvoorbeeld een tafeltjesavond met je moeder (/ouders).

Je hoeft nu denk ik niet bang te zijn dat je docent nog zoiets doet. Waarschijnlijk heeft je mentor al met hem gesproken en ik denk (hoop) dat hij er zelf ook wel een beetje van geschrokken is. Wellicht dat hij naar je toe komt om zijn kant van het verhaal uit te leggen, maar ik denk niet dat hij nog een keer rot tegen je gaat doen. Dat zou ook alleen maar dom zijn voor zijn situatie, want 2x zoiets zeggen is nooit goed voor zijn baan.

Probeer je niet te veel zorgen te maken! Laat hem maar zien hoe je je volwassen moet gedragen!

Gr. Pin
hoe is het gegaan die dag?
en hoe gaat het nu?
Jonah
Bedankt allemaal,

Mijn mentor is waarschijnlijk nog niet bij hem langs geweest, want hij is bezig met verhuizen.
Hij doet redelijk normaal tegen me maar gisteren zei hij ineens dat ik me niet goed inzet voor Engels. Hij weet dat ik veel moeite heb met Engels en heb al een paar keer gezegt dat ik graah bijles wil, maar dat mag niet...

Hij heeft dit tegen me gezegt(zie eerder bericht) , de meesten zullen het een belediging vinden, maar voor mij is het een bevestiging. Ik denk negatief over mezelf. Ik kom net uit een heel moeilijke periode vandaar dat dit voor mij heel moeilijk en zwaar valt.

Maar wat hij tegen mij heeft gezegt is niet het enige. In de lessen schreeuwt hij vaak (ook tegen de anderen) en schelt leerlingen uit voor: sukkel, flapdrol en zegt ook vaak opdonderen, bek houden, kop dicht en dreigt vaak met nog 1 keer en dan schop ik je het lokaal uit.

Vandaag zijn er 2 jongens van mijn klas naar hun mentor heen gegaan. Zou mij benieuwen wat meneer met deze info gaat doen.
Hoi,

Vervelend dat hij hiermee doorgaat! Verhuizing of niet, als je mentor op school is, kan hij best even langs gaan. Deze situatie is best heftig! Kun je nog een keer naar je mentor?

Als school geen bijles aanbiedt, kun je die dan zelfstandig zoeken? Dit kost waarschijnlijk wel geld, maar het kan zeker helpen.

Deze docent kent jou niet, dus laat je alsjeblieft niet door hem vertellen wat je wel en niet kan of hoe je wel of niet bent! Alleen jij kan dat weten en deze 'flapdrol' heeft daar niks over te zeggen! Wees een beetje liever voor jezelf, want dat verdien je! :)

Gr. Pin

Reageer