Skip to main content

Hey,

ik heb dus denk ik een klein probleempje met school. Ik ben dus vorig jaar geslaagd voor mavo 4 waar ik heel blij mee ben. Ik wist nog niet echt wat ik wilde gaan doen dus mij leek het het beste om de havo 4 te gaan doen om te voorkomen dat ik een verkeerde opleiding kies die ik niet leuk zou vinden. Het ding is nu dat ik echt nul motivatie heb en ook nog eens heel slecht slaap. Ook staat al vast dat ik volgend jaar naar een mbo ga maar moet ik alsnog mijn reguliere lessen volgen. Het hele ding is dus dat ik zo slecht slaap dat ik soms gewoon wakker blijf en dan gwn naar school ga. Alleen de laatste tijd heb ik ook heel vaak omdat ik gewoon zo moe ben dat ik om een uur of 4/5 pas in slaap van of echt door al mijn wekkers heen slaap. Hierdoor heb ik wat lessen gemist wat geen probleem is als het er niet zo veel zouden zijn. Maar nou ben ik de afgelopen week echt flink ziek geweest en heb dus lessen gemist maar daar stond ik gewoon voor op ziek gemeld. Maar ik heb dus twee dagen gehad dat ze die ziekmelding niet hebben doorgerekend dus sta ik voor twee dagen op gespijbeld wat dus niet zo is. Hiervoor moest ik mijn moeder laten bellen maar school maar dat ben ik vergeten en ze heeft vaak niet zo veel tijd door werk. Nu kreeg ik vandaag een bericht in teams van mijn leerjaar coördinator en die zei dat ik eigenlijk al genoeg absentie heb voor een melding bij leerplicht. Hierdoor stress ik hem echt helemaal want heb gelezen dat ze voor leerplicht boetes of zelfs taakstraffen geven en daar zit ik gewoon echt niet op te wachten. Ook heb ik gelezen dat je een soort van uitzondering krijgt als je psychisch of fysieke problemen/klachten heb nou heb ik dus dat ding met dat slapen. Alleen hiervoor heb je een verklaring nodig van een arts. Nou stress ik hem dus echt helemaal en weet ik niet wat ik moet doen ik hoop gwn echt dat ze nog geen melding hebben gemaakt ervan en dat het nog zonder leerplicht opgelost kan worden. Dat zou namelijk heel erg veel gezeik schelen. 

Kunnen jullie alsjeblieft zeggen wat verstandig zou zijn om nu te doen? want ik ben echt gestrest hierdoor

Hoi ik zit nu zelf in m’n examen jaar en ga mis ook havo of mbo doen. Ik denk dat je het aan je ouders moet vertellen maar ik denk dat je dat al gedaan hebt en naar de leerjaar coördinator gaan en de situatie uitleggen.

als je langs de dokter gaat dan kan je meschien slaap pillen krijgen. Ik denk ook niet dat je een boete of taakstraf gaat krijgen dat is echt als je extreem aan het spijbelen bent en ik denk dat je ook gewoon goeie redenen hebt. Ik heb dan nog een vraag en dat is mag ik weten wat je had toen je ziek was?

ik hoop dat dit hielp groetjes.

Hey vleesstok thanks voor je reactie. Om je vraag te beantwoorden toen ik ziek was was ik sws verkouden maar dat is geen reden om thuis te blijven natuurlijk, alleen waren het wel meerdere dingen deze keer. Ik heb natuurlijk dat ik echt slecht slaap en ik zat al niet heel lekker in mijn vel, ook was ik een beetje gestrest omdat ik echt een keuze moet gaan maken voor de opleiding die ik ga doen en ik zit hiermee wel de hele tijd in mijn hoofd. Ook komt hier nog werk en sport bij dus ik denk dat ik gewoon echt een beetje oververmoeid was omdat er zoveel dingen in een korte periode allemaal wel moesten gebeuren. Ik hoop dat dit niet al te onduidelijk is want ja ik weet niet helemaal hoe ik het echt goed moet omschrijven.

Groetjes 

@Deamontargaryen 

Hoi ik vond het zeker niet onduidelijk ik ben benieuwd heb je al wat nieuws er over gehad en heb je al met iemand gepraat groetjes vleesstok

Onnodige quotes verwijderd door de Kindertelefoon,

Reageer