Vraag

Leer en motivatie problemen

  • 17 February 2023
  • 3 reacties
  • 42 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Hoi, Ik ben 13 jaar en zit op 2 VWO alleen leren lukt me niet meer en ik heb er ook geen motivatie meer voor. Mijn concentratie vermindert steeds meer en ik weet niet wat ik moet doen:(. Ik haal desondanks ik niet goed kan leren wel veel 7s en 8en, maar ik kan wel beter. Iemand tips om me te motiveren ofzo. alvast bedankt

 

~Life your live how you want, you can only do it once~


3 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Dat is altijd vervelend, ik heb daar ook veel last van.

Je zou bijvoorbeeld kunnen doen dat je tegen jezelf zegt dat je als je klaar bent met leren iets mag doen wat je leuk vind. 

Bij mij werkt het ook goed om het leren een beetje af te wisselen, bijvoorbeeld 10 minuten leren, 5 minuten op je telefoon, weer 10 minuten leren, etc. Dat werkt ook erg goed als je moeite hebt met je aandacht erbij houden. 

Reputatie 3
Badge +1

@Anne200 had ik geprobeerd, alleen ben ik er achter gekomen dat die 5 minuten in een uur veranderde 

Badge

Heyy, Op je telefoon kan leuk zijn, maar het is niet handig. Zoals je al zei worden minuten dan uren. Probeer iets anders te doen. Tip: zet op je telefoon muziek aan tijdens die pauzes . Zo worden die 5 minuten iets minder saai, en kan je je telefoon minder gebruiken, want als je iets anders erop gaat doen gaat de muziek waarschijnlijk uit.  Het hoeft niet altijd 10 minuten werk te zijn. Je kan een stopwatch zetten en kijken hoelang je je kan concentreren, neem die tijd aan. Stel: je kan je 7 minuten concentreren. neem  daarna dan ongeveer 3 minuten pauze, zodat je dag niet meer uit pauzes dan uit werk bestaat. werk na die pauze weer 7 minuten en zo door. na een week dit te doen kan je er dan misschien wel 10 minuten van maken met 5 minuten pauze. voe er als het luukt elke week een paar minuutjes aan toe. Misschien lukt het zelfs wel om je een half uur ofzo te concentreren na een paar maanden...

Reageer