Vraag

krukken lopen

  • 30 August 2020
  • 3 reacties
  • 167 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hé ben ik weer 

morgen moet ik naar de dokter voor een kleine operatie bij mij voet maar de volgende dag moet ik voor het eerst naar school met krukken maar ik ben bang dat ik herinnerd word als het meisje met krukken en wat staat leuk bij zou iets?? En hoe ga ik die trappen op 


3 reacties

Hey! 

Ik heb zelf ook op krukken gelopen, maar nog nooit heeft iemand mij herinnert als 'het meisje op krukken'. Er lopen eigenlijk best wel wat mensen tijdelijk op krukken.

Ik vind zelf dat gewoon alles bij krukken kan, je moet gewoon aantrekken wat je fijn vind

Is er een lift? Dan zou je daar de sleutel voor kunnen vragen. Als dat niet gaat kan je de krukken aan een vriend/vriendin of iemand anders geven en zelf, met de leuning vast, anders kan het fout gaan (denk ik?), de trap op hinkelen? Geen idee hoe ik het anders uit kan leggen.

Groetjes Beauuutje

 

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Anoniem1479,

ik denk echt niet dat als je eventjes op krukken loopt ze je meteen herinneren als 'Het meisje met krukken’. Misschien als je een jaar in een rolstoel zat, maar dat zit je niet. Ik droeg ook een tijdje krukken, en het enige waar ik last van had was dat iedereen de hele tijd met mijn krukken wou lopen en ik dus niet kon lopen omdat ik geen krukken meer had.

Voor mij zijn krukken als een fiets, bij een fiets ga je toch ook niet kijken of je kleding er bij past? Krukken zijn gewoon een middel dat je even helpt om vooruit te komen en ik denk niet dat iemand erop let of je rokje wel bij je krukken past.

Je kan zoals beauuutje al zei kijken of er een lift is en dan de sleutel vragen, of vragen of iemand je krukken tilt terwijl jij je aan de trapleuning omhoog hijst. Dat laatste deed ik eerst, maar dat duurde te lang, dus toen deed ik het anders, ik ga het proberen uit te leggen:

  1. Eerst zet je je krukken een tree hoger (als dat te zwaar is kan je jezelf ook gewoon alleen een tree hoger duwen)
  2. dan leun je op je krukken en span je je schouder spieren
  3. dan duw je jezelf af en trek je jezelf op
  4. Dan ga je naar de volgende tree (je kan zelf kijken of je het makkelijker vind om naar dezelfde tree te gaan als waar je krukken staan of om een tree over te slaan)

Simpel toch? Naar beneden kan precies hetzelfde alleen dan laat je je zakken.

Succes met je krukken!

Groetjes Paardebloem

Heyy

Ik vind dat je gwn alles kunt dragen bij krukken hoor. 

Je zult heus niet gezien worden als het meisje met krukken. Veel mensen breken wel eens iets, als je iets aan je benen ofzo breekt moet je met krukken, zo is dat nu eenmaal. Komt wel goed!

Als er een lift op school is kun je vragen of die te gebruiken valt, anders kun je zoals paardebloem zegt!

Groetjs

Reageer