Vraag

klas regelmatig uitgestuurd

  • 28 September 2023
  • 8 reacties
  • 146 Bekeken

Reputatie 4
Badge

Hoi hoi ik ben een meisje van 13en zit in de tweede   en ik word regelmatig de les uitgestuurd of het nou een goeie of slechte reden is heeft iemand hier tips voor om dr niet uitgestuurd te worden of afspraken die ik kan maken?? 

Groetjes ...


8 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Ja, dat is vervelend. Kan je een voorbeeld noemen van een reden?

Als je stil bent in de les en goed oplet lukt het meestal denk ik om in de klas te blijven. Misschien moet je hiervoor naar een ouder/verzorger als je er heel erg mee zit. Maar je best doen is altijd goed! Ik hoop dat het probleem zich oplost

Reputatie 7
Badge +17

Hoi. Ik snap je gevoel maar wat is de reden dat je zo vaak wordt weggestuurd? Want als je die weet kunnen we goede tips geven. Ik heb zelf in de 1e en mindere mate de 2e klas ook een beetje aan mijn gedrag 'gesleuteld' nadat ik wat te vaak straf kreeg dus ik weet dat het kan gebeuren. Bij mij lag het aan onstuimig doen zeg maar. Te wild bij gym, te hard in de lach schieten bij een ander vak. Het was eig niks ergs maar het leverde mij wel straf op.  En het kostte mij maar een kleine aanpassing en het ging een stuk beter 🙂 dus als je kunt aangeven waar het min of meer aan ligt dan kan ik misschien tips geven. Hoop ik ;) 

Groetjes liefs Tartan X 

P.s. over dit onderwerp kun je de topic van @Tover01  ook eens lezen. 

Reputatie 7
Badge +14

Hey ! Ik sluit me aan bij @Tartan13  en @Anneli . Wil je er meer over vertellen? Ik heb hier ook heel veel ervaring mee helaas. Zoals Tartan zegt, kijk mijn topic maar eens.  Ik ben geswitcht in gedrag en opstelling en dat maakt een super groot verschil. Ik wil je dus graag helpen! 

Liefs Tover xxx

Reputatie 4
Badge

Hoii @Tartan13  en @Tover01 het ligt denk ik aan niet kunnen opletten en de raarste dingen doen bijvoorbeeld pepers uitdelen in de klas ipv kauwgom en dat soort dingen soms is het ook voor saus bijv iets niet aan mn mentor willen vertellen maar alleen aan mn leerlingbegeleider het is zegmaar raar gedrag en ik kan echt geen oplossing bedenken 

 

Liefs haily xx

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Haily_fake_naam  voor die pepers zou ik als leraar denk ik geen straf geven maar best moeten lachen xd. En dat tweede vind ik geen reden om iemand de klas uit te sturen. Zou je best mogen zeggen denk ik. Maar ben je onrustig en duurt de les voor je gevoel te lang, dat soort dingen? Misschien kun je dat eens bespreken.  Want als het gebeurt terwijl je er niks aan kunt doen is dat natuurlijk onnodig en vervelend voor je. Moet je je ook telkens melden en nablijven of valt dat nog mee? Probeer tijdens de les zo zen mogelijk te worden en denken: straks kan ik weer meer bewegen en praten, nu even niet 😉 je kunt het jezelf aanleren. Bijvoorbeeld je handen telkens 5 minuten op dezelfde plek stil proberen te houden op je tafel. En misschien ook jezelf overtuigen dat je echt even moet luisteren wat er verteld gaat worden. Ook al vind je er niks aan. Heel misschien kan dit helpen

https://nl.wikihow.com/Je-concentratievermogen-vergroten

Ik hoop dat je hier iets mee kan. 

Liefs Tover xxx

Reputatie 4
Badge

Hoi @Tover01 het is nu al zo vaak gebeurt dat ik gewoon naar huis gestuurd word enzo en vierkant rooster maar soms is het ook wel een goeie reden bijvoorbeeld niet mee doen met sport (vorig jaar) het is volgensmij sinds het jaar begonnen is al 7 keer verwijderd en dat is best vaak voor mijn school ik denk wel dat het me helpt super bedankt 😊

Xx haily

@Haily_fake_naam  aahw dat vind ik zielig voor jou😘 vierkant rooster is echt k**.  Probeer inderdaad de hulpjes van @Tover01  hij heeft veel ervaring en hij weet waar ie over praat. Het moet goed komen voor je 🙂🙂 

Asky XxX 

Reputatie 4
Badge

Hoii @Askygirl Bedankt voor je reactie ik hoop t 

Haily xxx

Reageer