Vraag

klaar met alles

  • 2 March 2021
  • 5 reacties
  • 106 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Teskt aangepast door De Kindertelefoon vanwege leesbaarheid.

Ik ben helemaal klaar met die online lessen niks is meer duidelijk hoe vaak ik ook aan geef dat ik het moeilijk vindt ik heb het ook al bij me mentor aangegeven maar ja die doet ook niet echt wat ik ben zoooooo klaar met de Corona niks mag meer alles is verpest ik wordt knetter gek ik kan dit niet meer aan dan zeg ik dat tegen me ouders dan zeggen die dat anderen het weer zwaarder hebben dan mij en zo of dan zeggen ze ja alles gaat toch zo weer over maar inmiddels leven we al een jaar lang in onzekerheden ik ben er zo klaar me het liefst wat ik wil doen is weg van deze wereld en dan maakt het mij niet uit hoe of op welke manier als ik maar weg kan van deze wereld maar  ik durf het niet omdat ik me ouders geen pijn wil doen en hun hebben het al zo zwaar op werk en dan komen mijn problemen er ook nog bij en dat wil ik niet me zusje zegt tegen me dat ik depressief ben me vrienden zeggen dat dus heb ik zo’n test gedaan op internet (ik weet dst die niet altijd betrouwbaar zijn) en daar kwam uit 90% spanning 90 % depressie 90% angst nou kan ik het wel gaan geloven maar ja ik denk maar gewoon het kan waar zijn maar het kan ook niet waar zijn 

 


5 reacties

Reputatie 4
Badge +3

hey

 ik ben het met je eens, corona is super irritant en stom. Maar ja we kunnen er niet zo veel aandoen. Het is toch wel ook fijn dat je nu weer (voor een deel) naar school mag, al is het natuurlijk wel jammer dat de middelbare scholen niet weer helemaal open gaan. En ja het is  stom dat je veel mensen nu niet ziet enzo maar het gaat een keer weer beter worden.

Het kan misschien heel lang gaan duren maar uiteindelijk kunnen we weer steeds meer doen en ik weet ook niet hoe lang dat alles gaat duren maar hou vol. Het gaat beter worden en ik zou het wel gaan vertellen tegen je vrienden of ouders of mentor of anders tegen een psycholoog of huis arts. Ik heb het namelijk tot nu toe alleen online vertelt en ik zocht pas op hoe je kan zien of iemand depressief is en toen zag ik ook staan: dat veel mensen het niet vertellen en gewoon denken van ik kan het zelf wel aan en ik heb geen hulp nodig ik ben niet zoals die anderen.  Maar het helpt juist heel erg als je het vertelt. Dus doe dat alsjeblieft!

veel liefs sillie78

 

Reputatie 1
Badge

Bedankt voor de tip ik zal het zeker weten mee nemen 

Reputatie 6
Badge +4

Hai Halo,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Sterkte en groetjes, Britta van de Kindertelefoon

Badge +1

hoi,

ik vind de online lessen ook niet echt leuk en als er geen eind aan de tunnel is dan is dat echt niet fijn. maar ik zet meestal muziek op de achter grond en dan gaat het wel

Reputatie 3
Badge +2

Hoi

Ten eerste wil ik even zeggen dat de meeste online tests niet betrouwbaar zijn. Ik zou er als ik jou was mee met de huisarts praten. Dan weet je zeker dat je een ervaren persoon voor je hebt. En het kan ook dat je geen depressie hebt, maar dat je gewoon even in een lastige periode zit. Dat is normaal!

Ten tweede wil ik even zeggen dat er altijd mensen zijn met wie je kunt praten. Bijvoorbeeld je mentor! Of een docent die je vertrouwt, of een familielid. Blijf vooral niet met je moeilijkheden (ik kon geen beter woord vinden) rondlopen, want dan krop je het allemaal maar op en dan gaat het alleen maar slechter met je. Mijn belangrijkste advies voor jou is om iemand te vinden waarmee je het kwijt kunt. Er zijn meerdere webstites waarop je online kunt chatten of bellen, en er zijn vast wel mensen die je kent om mee te praten. 

Reageer