Vraag

kan water koken door snel te roeren?

  • 9 June 2020
  • 6 reacties
  • 152 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ja ik drop het maar hier: kan water koken door super snelte roeren?

Ik had in een video gezien dat ze een mixer hadden gemaakt van een supercharger, ze testten die maar die draaide te snel en 1 van diegasten schreuwde: aww it’s hot!, dus ik dacht, als je écht snel roert kan water dan koken?

static-x


6 reacties

Ik heb geen idee, het zou mischien wel op een of andere manier mogelijk kunnen wezen, maar eigenlijk denk ik het niet. Water wordt warmer omdat tempratuur stijgt en daarvoor is er een warmtebron voor nodig dus tenzij de mixer warmte afgeeft.  Denk ik niet dat het mogelijk is, mischien is er op internet iets over te vinden..

 

-Waterbottle-

ok toch bedankt

ik had al op het internet gezocht ,maar niks gevonden. wel iets over een verffabriek dat ze roeren tot die verf warm is, maar water is nie zo dik als verf...

Heyy

Ik denk ook van niet, tenzij het een of andere reactie is met de stof van de mixer, zou nie weten wat het anders is.

Groetjs

Hoi,

Ik heb het volgende op internet er over gevonden: "Als je een externe warmtebron gebruikt (bijv. vuurtje) om het water op te warmen, kan roeren wel het kookproces versnellen. Dat heeft een heel andere reden: door te roeren meng je de warme en koude zones van het water beter en zorg je tijdens het koken voor een grotere aanvoer van water naar het warme oppervlak waar de dampbubbels ontstaan." 

Je kan water dus niet laten koken door er snel in te gaan roeren, maar je kan het kookproces wel versnellen als je bijvoorbeeld water gaat koken op een vuurtje. 

Groeten,

TheColorGreen

aha, toch nog iets gevonden:

Can You Boil Water Just By Mixing it Really Fast?

6:20 ong.

toch bedankt

Hi static-x,

 

cool haha :joy::rofl:

Ik wist wel dat je door te roeren de temperatuur om hoog kon brengen, dat wrijvingsverhaal waar hij het in het yt filmpje ook over heeft, maar ik dacht niet dat je het met huis, tuin en keuken apparatuur voor elkaar zou kunnen krijgen om het te laten koken :yum:

Papa heeft op de zaak ook wel van dat soort blenders, ik voel wel de verleiding op komen om ff iets te gaan proberen……

Ik hoop alleen niet dat de zaak in de fik vliegt door een oververhitte blender of papa :rage::triumph: …..

we zijn blij dat we na 3 maanden net weer open mogen, dus….

 

Misschien krijg ik wel een pak slaag en dat is ook 'wet van behoud van energie'

De arm en handbeweging van papa wordt omgezet in dat ik door die billenkoek een warm kontje krijg. Ik weet niet of ik de wet op die manier wil testen…:sweat_smile:

Disclaimer: ik ben nog nooit door papa of iemand anders thuis geslagen, dus no worries, ik denk eigenlijk eerder dat papa het ook wel interessant vind om het uit te proberen en er eerder enthousiast van wordt :grin: 

 

PS heb je wel meer van die dingen die je je afvraagt? Wat mij betreft mag je die ook wel posten. Best wel leuk :relaxed:

 

Groetjes,

M&M's

Reageer