Vraag

kan je meester je dwingen om een keppeltje op te doen als je met de klas naar een synagoge gaat?

  • 1 November 2021
  • 4 reacties
  • 118 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Kan je meester je dwingen een keppeltje op te doen als je met de klas naar een synagoge gaat als je zelf een ander geloof hebt?


4 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Nee en volgens mij wordt dat ook niet van je verwacht. 

 

Hey Ikke13,

 

Ik verwacht niet dat je meester je dit kan dwingen nee.

Als jij geen keppeltje op wilt doen omdat je een ander geloof hebt ben je volgens mij echt niet verplicht om dit te dragen en je meester kan je dat echt niet dwingen. Je kan ook gewoon aangeven bij je meester dat je dit niet wilt en ik denk dat hij daar dan gewoon respect voor toont:slight_smile:

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Het ging om mijn broertje, hij zit in groep 7 (het is mijn meester van vorig jaar) en hij moest er uiteindelijk wel 1 op. Hij vond het niet zo'n drama maar ik vindt het gewoon raar. Ik zei tegen mijn ouders dat ik het raar vindt, maar toen zeiden zij: de meester verplicht je niet om een keppeltje te dragen, maar anders kom je gewoon de synagoge niet in.

Maar dan denk ik: hij verplicht je toch wel om naar een synagoge te gaan!

Het is niet zo'n drama maar ik vindt het een rare actie  

Badge

Ik ben joods en volgens de regels van de synagoge horen de joodse jongens er wel een te dragen.

Als een niet joodse het draagt dan is meestal gewoon om respect want je hoeft er geen te dragen.

Reageer