Vraag

Jaloezie over mijn vriendin

  • 16 May 2019
  • 1 reactie
  • 125 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey, ik ben een meisje van 14 jaar en ik zit in het 2e. (Ik gebruik voor alle namen schuilnamen en ik heb ook zeker niks tegen homo's of lesbiennes. Blijf gewoon jezelf! )
Ik heb een leuke vriendinnengroep genaamd: Saté. 1 saté lid is echt de grootste bff van mijn groep. Ze heet Vanessa. En wij zijn echt zo'n gek stel dat echt next level is. Iedereen op onze school denkt dat wij lesbisch zijn, maar dat zijn we niet. We praten er ook gewoon, samen met de rest van saté Emma en Sofia, heel open over.
En nu mijn probleem. Ik ben jaloers op haar. Ze trekt namelijk heel erg op met Sofia. En, hoe stom het ook klinkt, dat wil ik niet! Ik gun haar echt andere vriendinnen dan alleen maar mij. Maar ze wordt boos als ik met Sofia optrek, waardoor ik dan vaak met Emma overblijf. En Emma is niet het probleem, echt niet! We kijken samen Umbrella Academy van Netflix en zijn samen heel erg fan van Billie Eilish.
Maar soms wil ik ook gewoon een keer met Sofia afspreken en praten enzo, maar dan komt Vanessa er weer tussen!
Heeft iemand tips?

Korte versie: Mijn vriendengroep, bestaande uit Vanessa, Emma en Sofia, zijn heel close bij elkaar. Heel gezellig enzo. Maar onze groep split uit elkaar heb ik het idee. Vanessa en Sofia gaan met elkaar om, en Emma en ik. En dat vind ik jammer. Zeker omdat we over 6 weken niet meer bij elkaar in de klas zitten. Vanessa en ik gaan samen naar een andere klas. En Emma en Sofia zitten ook allebei ergens anders.
Heeft iemand tips? Ik wil echt niet dat onze groep weg gaat!

1 reactie

Dit heb ik zelf ook megemaakt met een vriendinnengroepje. Dat was ook heel vervelend. Maar wat ik heb gedaan is ik heb gevraagd aan iedereen of we een keer weer is een dagje weg met zn allen konden gaan. We zijn toen naar een pretpark geweest met zn allen en dat was uiteindelijk heel gezellig geworden! Iedereen kon met elkaar lachen en er waren toen totaal geen groepjes enzo. Sindsdien hadden we Meestel 1x in de 2 weken met zn allen afgesproken en dat hielp heel erg. Zo is ons groepje nog steeds niet uit elkaar gegroeid.
Ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb geholpen xx

Reageer