Vraag

Jaar in buitenland

  • 11 August 2020
  • 5 reacties
  • 75 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey mensen, 

Ik zou heel graag mijn 6de jaar overdoen in de VS. Ik heb al een organisatie gevonden met een goed programma, maar er zijn wel nog een paar problemen:

  1. Mijn Engels is niet fantastisch.
  2. Het kost veel geld.
  3. Mijn moeder wil mij niet laten gaan.
  4. Ik zou mijn familie en vrienden echt missen.

Dus mijn vraag is of er iemand tips heeft voor mij of ervaringen om te delen? Het zou me veel helpen!

X Blauwe_Lucht


5 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Heyhoi!

mijn broer heeft dat ook gedaan, hij ging met EF naar amerika en ging daar in een gastgezin. Hij vond het ook spannend en was bang dat hij ons zou gaan missen. Wel sprak hij al engels omdat wij engels spreken thuis.

maar ff over die dingen die je noemt:

je engels hoeft niet perfect te zijn, je gaat er ten slotte heen om ook je engels te leren en dit zal wel snel gaan aangezien je “gedwongen” word om engels te luisteren, spreken en schrijven. Vgm moet je wel van te voren een test doen voor je engels.

Over het geld: het is inderdaad belachelijk duur, vooral als je kijkt naar de tijd die je gaat (half of heel semester). Wel heeft je moeder dan een half/heel jaar geen kosten voor jou dus dat kan je haar vertellen.  Omdat het zo duur is is het niet voor iedereen weggelegd.

je moeder wil je niet laten gaan: ja dat is opzich wel logisch. Ik bedoel je laat je kind niet “zomaar” naar het buitenland gaan voor een half/heel jaar.  Als je echt wil zou je je moeder over moeten halen. Vertel haar over wat het inhoud, bestel brochures, maak desnoots een lijstje met goede en minder goede punten.
 

en over dat je je vrienden en familie gaat missen, heel logisch, je gaat een half/heel jaar weg en dat is best wel lang. Gelukkig zal je wel met je vrienden en familie kunnen facetimen, bellen, appen etc. Ookal is dat soms lastig ivm het tijdsverschil. Maar als je daar bent zul je vast nieuwe vrienden maken en wie weet heb je wel een heel leuk gastgezin. Ik weet niet met welke organisatie jij wou gaan maar bij EF heb je van te voren ook nog een soort van kamp met alle exchange students, dus daar kan je ook nog vrienden maken.

succes

 

joeeeee

Hey,

Een oud klasgenoot van mij heeft dit ook gedaan. Haar Engels was eigenlijk niet heel goed, maar volgens mij heeft ze het prima gered daar!

Een vriend van me gaat studeren in het buitenland en heeft helemaal uitgerekend wat haar ouders normaal gesproken per jaar aan haar kwijt zijn en heeft dat bedrag van haar ouders gekregen voor een jaar in het buitenland. Dat zou dus kunnen helpen met de kosten, zoals hierboven was verteld.

Je moet voor jezelf afwegen of je het missen van vrienden en familie erger vindt dan niet gaan. Hoe graag wil je die reis maken en daar les volgen? Heb je dat liever?

Daarnaast kun je proberen een lening af te sluiten met je ouders die je dan terugbetaald als je terugkomt. Wel moeten je ouderd daar natuurlijk genoeg geld voor hebben. 

Zijn er geen open avonden of inloopavonden van die organisatie waar jij met je ouders heen kan voor voorlichting? Dat kan helpen om ze te overtuigen. Verder kun je een keer goed met ze gaan zitten en ze alle vragen laten stellen die ze hebben. Jij kan dat dan allemaal beantwoorden en alle twijfels wegnemen die ze hebben.

Gr. Pin

Hallo Blauwe_Lucht :)

  • Je kunt proberen om Engels te leren via een cursus. Ook kun je in het Engels praten met online vrienden of tijdens het gamen zodat je dagelijks met de Engelse taal in aanraking komt. En daarnaast kun je grammatica oefenen door een werkboek aan te schaffen.
  • Voor het geldtekort: je kunt proberen om zoveel mogelijk te sparen door geen nieuwe producten te kopen tenzij het strikt noodzakelijk is. Daarnaast kun je een baantje zoeken (dan moet je wel zeker zijn dat het een goed betaald baantje is). Je kunt zoals Pin voorsteld ook een lening afsluiten met je ouders. Ook kun je bijvoorbeeld producten zelf maken en die verkopen zodat je nog wat verdiend.
  • Je kunt je moeder wellicht overtuigen door zoveel mogelijk informatie te verzamelen, van te voren argumenten te bedenken en jezelf voorbereiden als ze een tegen-argument geeft. (voorbeeld, ze gaat je te erg missen, dan kun je zeggen dat je iedere dag contact gaat zoeken met haar, wel doen uiteraard).
  • Zoals eerder is verteld moet je aan jezelf de vraag stellen '’wat vindt ik nou belangrijker? 1 jaar naar het buitenland wat ik heel graag wil maar dan moet ik familie en vrienden missen of niet gaan maar dan maak ik die ervaring nooit meer mee'’.

-TheMightySlayer <3

Dankuwel voor de reacties, er zitten nuttige dingen bij! Ik zal jullie op de hoogte houden.

X Blauwe_Lucht

Hey,

Ik zou het niet doen heel eerlijk gezegd. De Verenigde Staten is echt een teringzooi vol corona op het moment en het ziet ernaar uit dat dat niet heel snel veranderd. Je zult dus waarschijnlijk tot na de crisis moeten wachten tot je fysiek onderwijs kunt volgen in de VS. Het reisadvies is ook oranje op het moment.

Sorry dat ik een party pooper ben maar ik wil je gewoon geen valse hoop geven.

Reageer