Vraag

is school ook moeilijk voor jullie?

  • 15 January 2022
  • 11 reacties
  • 139 Bekeken

Reputatie 3
Badge

is school ook moeilijk voor jullie? gewoon teveel.


11 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @romyx1,Ā 

Tja, soms wel. Al het huiswerk, toetsen en de lange dagen naar school is soms wel moeilijk, Maar dat kan ook niet anders want ik zit namelijk in atheneum 3. Klas 3 is gewoon veel aangezien je dan je profielkeuze moet maken (havo en vwo. vmbo en mavo moeten dat volgens mij al in klas 2). Daardoor komen er ook gewoon super veel vakken bij en dan krijg je dat.Ā 

Hoop dat je hier iets aan hebt. :)

xx Eenmeisje004Ā 

Reputatie 5
Badge +2

is school ook moeilijk voor jullie? gewoon teveel.

Ā 

Ik vind het huiswerk meestal nog wel meevallen, als ik niet afgeleid raak kan ik het prima doen. (Hoewel ik vaak afgeleid raak en dan zit ik toch tot vet laat weer te werken...) Maar toetsen zijn gewoon vreselijk irritant, vooral PWā€™s, want danĀ krijg je een opeenhoping van grote toetsen terwijl je de week daarvoor gewoon lessen en huiswerk hebtā€¦

Je bent er in elk geval niet de enige!

Ā 

Ā 

HeyyĀ @romyx1,Ā 

Tja, soms wel. Al het huiswerk, toetsen en de lange dagen naar school is soms wel moeilijk, Maar dat kan ook niet anders want ik zit namelijk in atheneum 3. Klas 3 is gewoon veel aangezien je dan je profielkeuze moet maken (havo en vwo. vmbo en mavo moeten dat volgens mij al in klas 2). Daardoor komen er ook gewoon super veel vakken bij en dan krijg je dat.Ā 

Hoop dat je hier iets aan hebt. :)

xx Eenmeisje004Ā 

Een profielkeuze maken lijkt mij heel lastigā€¦Ā Gelukkig hoef ik me daar dit jaar nog geen zorgen over te maken :)Ā 

Ā 

Ā 

Groetjes ThatGalacticRobot

Ā 

(2 gymnasium, kunstvak: muziek)

Ja, zeker als je allemaal toetsen en deadlines heb. Heb voor komende weken twee toetsen en drie deadlines. Soms lukt het gewoon niet omdat je overspoeld word door werk en als ik denk aan alles wat ik nog moet doen lukt het helemaal niet. Ik kan wel goed leren dus dat scheelt mij heel veel. Ik krijg mezelf er nog aardig goed doorheen. Maar het is wel teveel.

Heb ik ook gehad. Ik zit nu in 5 VWO (tto)Ā en probeer zo veel mogelijk op school te doen, zo hoef je minder thuis te doen en heb je ook meer vrije tijd.Ā  Ik sport veel en werk ook maar op een of andere manier werkt het zo veel mogelijk op school doen bij mij wel. Het voelt ook gewoon soms illegaal om van 8:30 tot 17:00 op school te zitten en dan nog huiswerk te maken maar ja, iedereen heeft daar denk ik last van dus het enige wat je nog zou kunnen doen in plannen.

Reputatie 7
Badge +9

yupĀ 

Hoi .Over school... Ik vind het huiswerk soms wel te veel. Dat docentenĀ  geen rekening houden dat je al veel hebt bij andereĀ  vakken. En ik vind de meeste docenten helemaal okĆ©. Best aardig en helpen je veel. maar een paar echt helemaal niet okĆ© . Veel te streng. Straf geven om niks.Ā  1 van hun maakt mijn crush/bff zijn leven een beetje k** in de sportles. Moet hij in de hoek staan. En ik moest een keer rondjes hardlopen van haar de hele les.Ā  Akelig is dat. Het moet toch ook leuk zijn om naar school te gaan.Ā  En ik wil ook mijn hobbys blijven doen. Maar algemeen gaat het wel. Hele bulten invul opdrachten en zoekwerk vind ik mwah mwahĀ  En verplichte toernooien haat ik. Laat dat gewoon vrij dan komt iedereen ook wel maar dan met plezier. Zulke dingen vind ik stom. Ik zit in de bk maar bij 2 docenten heb ik soms het gevoel dat we weer in groep 6 zitten ofzo :thinking:Ā  kleding voorschriften ook zoiets. Rokken zo lang, korte broek zo lang.. bij gym sport rokjes en heel korte broekjes en kniekousen in zelfde kleur voor meiden en jongens en allemaal hetzelfde soort schoen.Ā  Maar zal wel nodig zijn. En dan ook opening en sluiting. Dingen zeggen die ik niet geloof.Ā  Maar we krijgen wel veel met kunst en muziek en sport. En kamp. Daar hou ik toch al van , zit ook bij de verkenners. Het gebouw is wel mooi. Gezellige aula en eetplekjes. Nisjes om te werken. Veel dingen in groepjes dat vind ik wel leuk. En de boeken zijn overal toch hetzelfde denk ik. Wel te doen. Wiskunde vind ik niks kan ik niet. Engels duits ak wel.Ā  Gs wel leuk maar snap niet alles.Ā  En het is best een stukje fietsen. Maar dat kan ook leuk zijn ( samen met mn crush naar ons dorp fietsen oeh oeh ;)Ā 

Nouja dat is dus mijn verhaaltje wat ik van school vind.

Lieve groetjes Ellen -xxx-

Reputatie 7
Badge +9

School is soms te veel, maar ik denk dat het komt door mezelf omdat ik me niet aan me planning houd of omdat ik gewoon niet mijn huiswerk maak. Ik zit in gymnasium 2 trouwens.Ā 

Ja, ik heb heel veel moeite met school. Het is niet zo dat ik lage cijfers haal, maar ik heb vooral moeite met stress en concentratie. Ik heb al veel last van vermoeidheid door oa ijzertekort en ik ben ook elke dag misselijk dus het proces van opstaan en naar school gaan is ook gewoon fysiek heel zwaar voor mij. En na school ben ik altijd uitgeput of heb ik hoofdpijn en kan ik niet veel meer dan in bed liggen, waardoor ik eigenlijk niks meer aan school doe en enorm achterloop. Ook heb ik altijd moeite met presenteren, als ik iets moet doen met spreekvaardigheid of voor de klas moet ik altijd al een week van tevoren huilen van de zenuwen. Dus ja, school is ook moeilijk voor mijšŸ˜•

Reputatie 7
Badge +17

Ik vind school soms ook veel hoor. En ik word ook gepikt door een lerares bij gym en dat is ook lelijk.Ā  Wat Ellen zegt heb ik ook.MeestalĀ  gaat dat van ā€œKijk maar hoe Julian het doetĀ  ā€œen dan bedoeld ze dat ik het verkeerd doe. En mij dingen laten voordoen dat ze weet dat het toch fout gaat en dan is het weer lachen.Ā  En pas nog was ik boos op haar en ging ikĀ  ( geef ik toe ) met opzet beetje klooien. Ik was haar zat met dat toontje en gecomandeer. Maarja tegen een lerares is niet slim,. Dus ik voor strafĀ  tegen het wandrek staan omgedraaid handen op de tredes boven me. Leek wel een arestatie. hele les zo gestaan,Ā  en ze liet mee een keer de hele tijd op de knieen oefeningen doen met de zware bal. Lekker dan. Maar verder de andere vakken gaan wel. Ik vind wel veel huiswerk. En elke dag naar hetzelfde gebouw ik kijk vaak naar buiten en droom dan weg. Koste mij ook al een keer strafwerkĀ  en op de gang . Nouja maar verder doe ik m'n best wel want hoe beter hoe sneller je er weer vanaf bent. daar hou ik me aan vast. En ik heb wel een leuke klas grootste deeldat scheelt ook. Maar echt voor het plezier daar heen, nee.Ā  Nouja maar komt goed !Ā  Grtz van Julian van 12

Reputatie 7
Badge +17

@MalinaĀ 

Ik wil jou even extra steunen :kissing_heart:Ā  als ik kon zou ik je helpen.Ā  XXX Julian

Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon

School is vaak vervelendĀ 

Reageer