Vraag

irritante vriendin

  • 29 June 2020
  • 1 reactie
  • 69 Bekeken

Badge

Hoi.

 

Ik heb dus een vriendin, Y. Ik begin haar op den duur echt te haten. Niemand van de klas mag haar echt. Een hele goede vriendin heeft gevraagd wat ze van me vonden, en ze vonden me een beetje haar schaduw… Ze keurt alles van mij af en vind zichzelf ge-wel-dig. Laatst hadden we met zn drieen een best wel heftige ruzie, waarbij ze zei dat wij de enige reden waren dat ze nig geen zelfmoord had gepleegd. Ik ben vanaf dat moment echt heel boos op haar. Waarom? Ze heeft altijd wat van ons nodig en zij is altijd t slachtoffer. Letterlijk, bij een samenwerkingsopdracht hadden we een deadline afgesproken waarop je een tekst met jouw kopje van min. Zoveel woorden. Dat deden we omdat ze de vorige opdracht veel minder deed dan ons en wij er tot 5 uur op school aan hebben gezeten. En toen moest mvr nog klagen omdat er perongeluk een foutje in een van onze stukken zat. Neverdeless, ze had op de dag van de deadline NIKS! Dus toen zeiden we, we zetten de pp DIE ZIJ EIGENLIJK MOEDI ZIJ EIGENIJK MOEST  MAKEN open en dan maak je het voor we morgen gaan oefenen af. Dus wat doet madanm? In de laatste 5 min titels invoeren en ff snel info kopieren van google. En toen wij boos werden vond ze het buitensluiten en liet ze haar mammie weer ns ons bellen. Ze voert nooit een flikker uit als het haar niks opleverd. En echt waar, ze kan aardig zijn, maar UGH. In het begin van t jaar werd ze telkens boos op mij, zoveel dat ik niet naar school wilde (ik kan wat hebben!) en zat te denken over een andere school. Ik zei het tegen haar maar ze werd boos en heeft nooit sorry gezegd.

 

De andere vriendin vertel ik dit altijd. Zij heeft nog meer haat dan mij. Ik zag net een topic die echt heel erg op haar situatie lijkt. Zou zij het zijn? Het ging over dat ze degene teveel vond zeuren en dat ze het gwn moest zggen. 
 

Wat moet ik doen? Ik lijk nu echt heel gemeen, maar ik vertel wel de waarheid. Hoe zorg ik ervoor dat ik geen schaduw meer ben en ja haar een beetje kwijt raak?

 

-leonie

 


1 reactie

Heyy

Ik denk dat de gemakkelijkste manier om van  haar af te raken zeg maar is, gewoon de waarheid vertellen tegen haar. 

Als je haar nu zegt dat je het niet leuk meer vindt dat ze alles van jou afkeurd, dat ze nooit iets doet in groepswerk. Dan wordt ze wrs boos en ben je ervanaf. 

Is het wreed? Ja

Werkt het? Meestal wel

In m'n vorige schooljaar was er een jongen in m'n klas. Die kende me enkel als ie iets nodig had. Ik heb het hem eens gezegd, sindsdien heeft hij niks meer gevraagd. 

Groetjs

Reageer