Irritante dingen in de online les

  • 8 February 2021
  • 6 reacties
  • 105 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal! Ik heb al een tijd lang online les en tot deze maand ging dat goed en zonder problemen.
Totdat mijn medestudenten het blijkbaar nodig vonden om elkaar te gaan verwijderen uit de online les en te gaan dempen.

Ik vind dit zelf echt heel erg irritant en mijn mentor heeft hier uitgebreid aandacht aan besteed door aan ons te vragen wat wij ervan vonden. Toen zei ik: ¨Ik vind het gewoon dom dat je elkaar gaat filmen en fotograferen terwijl je weet dat het in strijd is met de privacywet¨. 

Als noodmaatregel moeten alle camera´s sinds vandaag uit zodat niemand elkaar kan filmen/fotograferen.

Maar ik vind dit eigenlijk niet genoeg, want eigenlijk moeten de docenten, vind ik, de faciliteiten van de vergadering aanscherpen want anders gaat iedereen elkaar uit de vergadering gooien.

Hebben jullie tips/ervaring hiermee?

Want het ging juist zo goed tot deze maand met de online lessen!

(Vanwege de privacy zeg ik geen namen van wie ik denk dat diegene mensen uit de vergadering gooit!)

Liefs,

AjaxFan2021


6 reacties

Beste @AjaxFan2021 

In bijv. Microsoft teams kan je docent uitzetten dat iedereen elkaar kan muten/uit de vergadering gooien, je zou dat kunnen proberen, maar ik weet niet zeker of het ook met andere apps dan Microsoft teams werkt.

Ik hoop dat dit geholpen heeft, als je nog andere vragen hebt mag je ze altijd stellen.

 

@Tehijsie Ja inderdaad dat kan.

Maar sommige docenten vergeten dat (die vertrouwen dus op ons) maar dan gaan mijn medestudenten elkaar (en mij ook!) dempen en/of uit de vergadering gooien.

Liefs,

AjaxFan2021

@AjaxFan2021 

Je kan dan ook aan de docent vragen of hij/zij dat wilt doen, omdat jij het irritant vindt.

Reputatie 5
Badge +5

hallo @AjaxFan2021 , je kan aan je docentvragen of hij/zij beheerder wil worden aangezien hij dan kinderen kan dempen… en kan kiezen wie mogen praten en niet.

verder kan een docent grote presentatie aanzetten waarbij er echter altijd toezicht zou worden gehouden op de leerlingen zodat er weinig tot geen kans s dat er fotos worden gemaakt…

groetjes savage

@Savage_boy Zo ver wil ik het niet laten gaan hoor.

In Microsoft Teams kun je kiezen wie er presentator/organisator is.

Als iemand presentator is, kan diegene voorkomen dat mensen elkaar uit de vergadering kicken of elkaar dempen.

Maar in elk geval bedankt voor je advies @Savage_boy en ik hoop dat het snel ophoudt.

Liefs,

AjaxFan2021

Je kan een mail sturen naar de directeur ofoz, en vragen of ze het willen aanpakken.

 

Wij ahdden die problemen vorig jaar. En nu word je uit de vergadering verwijderd, en moet je nakomen. (Het schoolgebouw is namelijk gwn open)

Groetjes!

Reageer