Vraag

ik zit er helemaal doorheen door school

  • 9 April 2020
  • 2 reacties
  • 157 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

 

ik heb mij nog nooit zo naar gevoeld als nu. Door al het werk (vooral toetsen en SE opdrachten) heb ik stress. Ik verzorg mezelf niet meer, heb geen zin meer om op te staan. (Als mijn wekker gaat blijf ik zeker nog een uur liggen voordat ik opsta, terwijl dit eerst nooooit zo was). Ik voel me heel naar en wil niet naar de depressieve kant gaan. Elke dag voel ik de stress in mijn buik en benen en huil ik bijna elke dag. In 1 woord: school geeft mij behoorlijk veel stress. 
 

Dit zou kunnen komen door de coronavirus waardoor ik ook meer huiswerk enzo krijg dan normaal. Ookal is dit zo, ik weet dat ik niet zo met deze gevoelens door kan gaan. Ik zit er echt doorheen en ik wou het vanmiddag ook opgeven met alles. Dit klinkt raar maar vaak wil ik ook wegrennen , van alles door alle stress wat school me geeft.

 

hoe kan ik met minder stress mijn opdrachten maken voor SE’s? En hoe kan ik mijn nare gevoelens een beetje onderdrukken en weer motivatie krijgen? (ik begin altijd optijd met leren, dus daar ligt het niet aan). 


2 reacties

beste SOA (mooie afkorting) persoonlijk ben ik moslim, dus iz voor mijn  ouders opleiding nog belangrijke dan voor witte mensen, ik heb persoonlijk alleen niet zo veel stress, misschien ligt het aan andere gebeurtenissen van je leven waarom je zo gestrest bent, denk niet dat het normaal is om zooooveeel stress te hebben. 

mijn 1ste tip zou zijn om lekker te ontspannen, neem bijvoorbeeld in bad gaan, film kijken, mastruberen, Reactie aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 9. je kan ook natuurlijk vrienden vragen voor huiswerk (als je die hebt) 

mijn andere ding is dat, het echt helpt om met andere mensen te praten over je problemen, mij help billie eilish me erg (al vinden mensen raar dat ik hier naar luister boeie) ik vind haar muziek echt super, maar dat is niet het punt, het punt is dat je niet alleen in je rare problemen moet gaan lijden, maar ook de beste kant uit jezelf halen,.

wat mij hielp tegen die rare problemen die niet normaal zijn zoals stress, was mijn hoofd kaalscheren en voor planten zorgen, door mijn hoofd kaal te scheren voelde ik me vrijer in mijn hoofd, en was ik minder geld kwijt aan kapper (haha) ik scheerde mezelf kaal ging op de kop tegen een muur staaan en overal mediterren en schreeuwen, wat mij ook hielp was dingen kapotmaken, mijn moeder dacht hierdoor dat ikk outistisch was, maar dat boeide mij nisk.

die mindset moet je ook hebben, dat dingen die andere mensen over je zeggen niet veel fffect voer je moeten hebben, mn ping hielp me ook heel erg uit veel lastige situaties, maar boeie wast je denkt, over 1000 jaar is iedereen toch wel vergeten, en boeit het nauwelijks wat we allemaal hebben gedaan dit klint miss negatiev maar dat is het puint, iedereen zn lerven is eingelijk nutelloos als je erover nagedacht dus boeie ruurd.

dit was mijn mening over dit alles, dankje voor het lezen, ik heb hier veel tijd ingestop, hoop dat je hier iets haan  hebt 

GR FLORIS  

Reputatie 4
Badge +5

Wat naar dat je je zo voelt. Geef op tijd op school aan dat het niet gaat.

Val alsjeblieft niet terug naar je depressieve kant als het lukt, dat gaat je energie kosten.

Praat erover en stay strong:heart:

Liefs,

Daniël

Reageer