Vraag

Ik moet ontslag nemen als ik een onvoldoende haal.

  • 11 December 2022
  • 2 reacties
  • 54 Bekeken

Badge

ik ben 14 jaar, en werk een keer in de week bij een resturant. das is op de vrijdag, en ik werk maar 2,5 uur.  ik zit in 3 HAVO, en heb een vij matig rapport (5 onvoldoendes) en als ik nog een onvoldoende haal voor een toets ( zelf als het een oefentoets is) moet ik ontslag nemen van mijn moeder. ik ben het hier niet mee eens, omdat ik niet eens zo veel werk, en omdat ik vrij weinig zakgeld krijg. ook heb ik moeite met leren en dat komt niet door het werk. 

heeft iemand advies?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey, 

Ik zit in 3 gym en werk in een week meestal 6 uur verdeeld over 3 dagen. 

Ik ben het ook oneens met jouw moeder, maar ik denk dat het misschien meer is dan alleen jouw bijbaantje.
Vragen die hierbij kunnen helpen zijn: 

Ga je misschien veel naar buiten met vrienden? Zijn er nog andere dingen waarover je moeder het niet met je over eens is? Misschien wil zij dat je ontslag neemt door wat je doet met jouw geld. 

Ik kan verder echt niet bedenken waarom jouw moeder wil dat jij ontslag neemt, want ik vind het persoonlijk hartstikke goed dat jij werkt voor jouw geld. Misschien kan je aan jouw moeder vertellen waarom jij die baan nodig hebt en eventueel kan je ook vertellen waarom jij moeite hebt bij het leren. Zo weet jouw moeder waarom je moeite hebt bij het leren en dat werken geen invloed heeft op jouw punten.  Ook zou je jouw moeder kunnen overtuigen om jou meer zakgeld te geven als jij ontslag neemt, maar ik vind persoonlijk geen goed idee. 

Ik hoop dat dit helpt

Groetjes
 

Reputatie 7
Badge +19

bespreek het probleem met je moeder. Leg uit waarom je echt geen ontslag wil nemen en zoek samen naar een betere oplossing voor het halen van de onvoldoendes.

Reageer