Vraag

Ik mag van mijn ouders niet meer afspreken met vrienden tot ik betere cijfers heb

  • 8 June 2022
  • 8 reacties
  • 77 Bekeken

Reputatie 7

hoihoi, van mijn ouders mag ik niet meer afspreken met vrienden en vriendinnen tot ik betere cijfers heb. maar vandaag heb ik een 10 gehaald voor mijn oefentoets nl, maar ik mag alsnog niet afspreken. vinden jullie dit normaal?


8 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Ik vind dat aan de ene kant een beetje raar…

Ik snap dat je ouders je zoiets verbieden, zodat je verplicht meer besteed aan school. Maar als je goede cijfers haalt, en het nog niet mag, is dat raar. Het is niet zo dat je elke dag een toets hebt, dus dan zou je heel lang iets niet mogen omdat het best lang duurt om te bewijzen dat je goede cijfers haalt. Ik zou na een 10 alles toch wel weer door de vingers zien

Badge

Als je (normaal gesproken) hele lage cijfers haalt hebben je ouders misschien wel gelijk dat je meer voor school moet doen maar om dan meteen te zeggen dat je helemaal niet meer mag afspreken lijkt mij niet handig van ze. Het is namelijk niet zo dat je de hele dag alleen maar kan gaan leren je hebt tenslotte ook je afleiding nodig.

Wel snap ik dat ze het na één tien (wat ook nog eens een oefentoets was) nog niet meteen geloven dat je meer je best doet. Een toets blijft natuurlijk een moment opname 

 

Reputatie 7

@Pastel  het is wel zo dat ik niet af mocht spreken (ondanks de tien) omdat het een oefentoets was die dus niet op magister kwam. het is idd wel zo dat ik ook ontspanning nodig heb, maar dat willen ze me niet geven. ik typ dit nu onder het excuus dat ik huiswerk aan het maken ben. anders laten ze me niet op me laptop ivm contact met vrienden. iemand help pls. 

Badge

Kan je het niet vertellen tegen een docent of een vertrouwingspersoon? 
Behalve alles wat je op school leert moet je toch ook je sociale activiteiten hebben.

Ik vind dat niet normaal. Ik weet niet hoe oud je bent maar op onze leeftijd is het ook belangrijk om je sociaal te ontwikkelen. Als je te weinig aan school doet snap ik best dat je ouders zeggen dat je minder mag afspreken, maar helemaal niet vind ik echt naar.  

Reputatie 3
Badge +2

Weinig afspreken is wel redelijk mr je moet wel een leven overhouden eraan

Reputatie 4
Badge +4

Hoi @anoniemx123 , 

het is wel zo dat ik niet af mocht spreken (ondanks de tien) omdat het een oefentoets was die dus niet op magister kwam. 

Wat naar dat net die tien niet in magister staat. Als dit je lastig zit bespreek het met je ouders, maar ga niet zeuren. Misschien kun je je ouders met je NL docent laten praten als bewijs voor die 10?   
Meer kan ik helaas niet voor je doen; ik ken je ouders niet maar dit is wat ik zou doen bij mijn ouders

groet, @Socrates 

Reputatie 6
Badge +7

Jij haalt voor één vak voor een oefentoets die niet meetelt een 10, en je wilt meteen zo snel en zoveel mogelijk ‘ontspanning’.  

Zij willen dat jouw resultaten omhoog gaan, dat is een langdurige verbetering - en jij wilt zo snel mogelijk de nieuwe regel van tafel.  Dat zijn verschillende dingen.    Zolang jij je richt op een argument om zo snel mogelijk weer met je vrienden af te spreken en niet te leren, zien je ouders dat jij het nog niet begrepen hebt.

 

Reageer